מוטי בן שבת ז"ל טבע למוות בינואר האחרון, בעת השיטפון הגדול שפקד את נהריה. כזכור, מוטי ז"ל זינק לעבר משפחה שהייתה בסכנת טביעה, הצליח להציל אותה, אך הוא לא שרד, סיפורו הטראגי ריגש את המדינה כולה.

כאשר אלישבע רז, תושבת נופים שבמועצה האזורית שומרון, שמעה על גבורתו והאופן הטראגי בו נספה, החליטה שהיא רוצה להנציח את זכרו. "התקשרתי לאמא של מוטי ואמרתי לה שאני רוצה להנציח את בנה, עדיין לא ידעתי מה ואיך אבל ידעתי שנעשה משהו מכובד, אמו של מוטי התרגשה מאוד", סיפרה רז.

כאשר ביררה אצל מתנדבי מד"א, נאמר לה שיש מחסור גדול במכשירי קורפולס, מכשיר המסוגל לבדוק ולנטר דום לב, התקף לב, ומחלות נוספות תוך כדי נסיעה לבית החולים. מדובר במכשיר שעלותו גבוהה מאוד, אך כאשר מתנדב הצלה מצויד בו – הוא יכול להציל חיים.

התגייסותם המרגשת של תושבי השומרון, יחד עם ראש המועצה יוסי דגן, יו"ר היישוב יקירה דורון קמיר, איציק מנדל יו"ר היישוב נופים, עמיחי איתם יו"ר היישוב חוות יאיר ומנשה וחניש יו"ר היישוב רבבה ויחד עם יו"ר הצלה ללא גבולות מר חנן מלכא – הניבו מעלה 120,000 ₪.

בסוף השבוע האחרון הגיעו הוריו ובתו של מוטי ז"ל לשומרון ויחד עם ראש המועצה, אלישבע רז ותושבים נוספים חנכו את המכשירים החדשים שנכנסו לאמבולנסים.

במהלך האירוע, אמרה האם השכולה חוה בן שבת: "הבן שלי כעת בגן עדן. עשיתם כאן משהו שהוא בלתי נתפס, אני רוצה להודות לראש המועצה ולכל התושבים שתרמו, זו זכות גדולה עבורנו ואנחנו נגיע לשומרון לבקר".

אביו של מוטי ז"ל, דני, שיחד עם בנו הצליחו להציל 2 משפחות באסון אמר כי מוטי הציל משפחות בחייו, אבל גם אחרי מותו הוא ימשיך להציל חיים בזכות אותם מכשירים שנתרמו על ידי התושבים.

בתו של מוטי ז"ל, שי-לי בת ה-11, אמרה באירוע: "אני מאוד מתגעגעת לאבא ומקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר, אני גאה באבא שלי, וזה עושה לי טוב שזוכרים את אבא".

ראש המועצה דגן אמר: "ההתגייסות של התושבים להנצחת אדם שהם כלל לא הכירו מחוץ לשומרון מרגשת ומיוחדת, בסופו של יום כולנו אחים והמעשה של בן שבת ראוי שיונצח. בטח בדרך של הצלת חיים. מוטי בן שבת היה גיבור ישראל, איש שחשב על הכלל לפני שחשב על עצמו, בניגוד לטבע האנושי. אנחנו רוצים לזכור את מוטי שהציל חיים ולכן התרומה הזו של מכשירים מיוחדים שמצילים חיים מותאמת למידותיו ולמעשיו של מוטי, הטקס היה מאוד מרגש ואני מודה להוריו של מוטי שהגיעו וחנכו יחד איתנו את אותם מכשירים".