חדשות בריאות

הדיון בקבינט הסתיים ללא החלטות; נתניהו: "לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות"

במהלך ישיבת קבינט הקורונה, הציע הפרויקטור, פרופ' נחמן אש, להטיל סגר מלא בחנוכה או לנקוט בצעדים של "ריסון מהודק". בניגוד למשרד הבריאות, שדרש לסגור את הקניונים, הוצגה בדיון עמדת המל"ל לפיה הפיילוט היה מוצלח וניתן לפתוח קניונים נוספים

אא

נתניהו, הערב

הדיון בקבינט הסתיים הערב (ראשון) ללא החלטות חדשות. השרים קיבלו את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתכנס שוב מחר כדי להכריע על צעדים חדשים לבלימת העלייה בתחלואה. בינתיים הוחלט, כי פיילוט הקניונים יוארך ב-24 שעות.

בסיום הישיבה מסר נתניהו עדכון לציבור: "החיסונים בדרך, אני עובד על זה סביב השעון. אבל עד שהם יגיעו, וגם אחרי שהם יגיעו, אנחנו חייבים להוריד את התחלואה שנמצאת בתחילתו של גל שלישי. אנחנו יכולים להוריד אותה, הוכחנו את זה. הורדנו את התחלואה ואת התמותה ברמה כמעט הכי נמוכה במדינות אירופה. עשינו את זה כי לא היססנו לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן. גם עכשיו אני לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות, וככל שנקדים להחזיר אותן – זמן המגבלות יהיה יותר קצר".

''יש כאן אור בקצה המגפה", הצהיר ראש הממשלה. "אנחנו צריכים לעבוד ביחד, גם להביא את החיסונים, גם להטיל את המגבלות כדי להוריד את התחלואה, ואנחנו יוצאים מזה".

במהלך הדיון בקבינט, אמר נתניהו כי פתיחת המשק הובילה ל"עלייה פראית" בתחלואה: "הגידול הגאומטרי לא נותן לנו אפשרות לחכות. אסור להמתין לעלייה גדולה, זו טעות. להגיע לעלייה גדולה ולהטיל סגר של שבועיים זה סבל גדול". שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב בהצעה להטיל עוצר לילי, הצעה שזכתה לתמיכת השר יובל שטייניץ. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הבהיר כי התועלת שבסגר לילי נמוכה.

על פי נתוני המל"ל שהוצגו בישיבה, מקדם ההדבקה (R) עלה ל-1.24. במל"ל הציעו לקבוע כי מקדם של 1.3 יהווה רף להטלת סגר.

פרופ' אש הדגיש, כי חייבים לנקוט בפעולות מיידיות כדי לעצור את ההתפרצות המחודשת של התחלואה ולמנוע גל שלישי. הוא הציע לנקוט בחנוכה ב"ריסון מהודק", שיכלול את סגירת הקניונים, השווקים וחנויות הרחוב, פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל, סגירת מוסדות החינוך בערים האדומות והכתומות, וצמצום התחבורה הציבורית ב-50%. החלופה השנייה שהעלה היא סגר מלא, שיכלול את סגירת מערכת החינוך כולה והגבלות תנועה על האזרחים.

בניגוד לעמדת משרד הבריאות בסוגיית הקניונים, המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד, אמר כי לדעת המל"ל הפיילוט במסגרתו נפתחו 15 קניונים היה מוצלח, וכי ניתן לפתוח קניונים נוספים. כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ הביעו את תמיכתם בהמשך פעילות הקניונים.

שר הביטחון בני גנץ דרש לקבל מידע מעודכן ומפורט על החיסונים. נתניהו אמר כי "יש ועדה מקצועית שקמה ומטפלת בנושא החיסונים ואופן חלוקתם. יש להרחיק את הגורמים המדיניים ממנה. כך גם נהוג בעולם, בדקנו את זה במדינות אחרות וזה מה שעושים שם. מדובר בוועדה מקצועית לחלוטין". בתשובה לשאלתו של גנץ, אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, דוקטור שרון אלרעי-פרייס, כי השפעת החיסונים תבוא לידי ביטוי לכל המוקדם בתחילת חודש מרץ, שכן נדרשות שתי מנות חיסון לכל אדם בהפרש של מספר שבועות.

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהקבינט הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה