חדשות בריאות

נתניהו בישיבת הממשלה: "נערכים למבצע החיסונים"

ראש הממשלה אמר, כי שוחח עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלה, על הקדמת קבלת החיסונים לישראל. על הזינוק בתחלואה: "עלייה תלולה ומדאיגה. נחליט בקבינט הקורונה גם לגבי חנוכה"

נתניהו, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

(עודכן: 12:55)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לעלייה בתחלואת הקורונה ולהיערכות בישראל לקראת הגעתם הצפויה בשבועות הקרובים של חיסונים נגד הנגיף.

"בסוף השבוע חתמנו עם חברת מודרנה על שישה מיליון חיסונים, שיגיעו בקרוב למדינת ישראל", אמר נתניהו. "זה פי שלושה ממספר החיסונים שהיו בחוזה המקורי. בימים האחרונים שוחחתי מספר פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, על הקדמת קבלת החיסונים לישראל. אמשיך להוביל את המדיניות שקבענו מתחילת פיתוח החיסונים: כמה שיותר חיסונים, כמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים – וכמה שיותר מהר".

"אנחנו נערכים למבצע לוגיסטי אדיר של קליטת החיסונים, שימורם וחלוקתם לאזרחים", הצהיר נתניהו. "אני חושב שהיום אפשר לומר בבטחה: ניתן לראות את האור בקצה המגפה, אבל עד אז אחזור ואומר: על כולנו להמשיך ולהישמע להנחיות".

"לצערי", הוסיף ראש הממשלה, "כנראה לא קורה כפי שהיינו רוצים שיקרה – כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה תלולה ומדאיגה בתחלואה. קבינט הקורונה יתכנס היום, נשמע את הצעות משרד הבריאות על הצעדים לבלימת העלייה הזו, וגם נחליט לגבי חג החנוכה".

בתחילת הישיבה הודה נתניהו לנשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, על ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל: "בדיוק היום לפני שלוש שנים, הנשיא טראמפ היה המנהיג העולמי הראשון שהכיר בירושלים כבירתה של ישראל, וההכרזה שלו מוצגת עכשיו בחדר הקבינט של ממשלת ישראל בירושלים, לצד ההכרזה של הנשיא טרומן מ-1948 על הכרה במדינת ישראל הצעירה. העם היהודי ומדינת ישראל לעולם לא ישכחו את שתי ההצהרות ההיסטוריות הללו".

"זו הייתה רק אחת מההחלטות ההיסטוריות שקיבל הנשיא טראמפ במהלך תקופת נשיאותו", הוסיף נתניהו ופירט: "הכרה בריבונות ישראל על רמת הגולן; הכרה בחוקיות ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון; גיבוש תוכנית שלום מציאותית, שמכירה בזכויות אלה ומאפשרת לישראל להמשיך להגן על עצמה; הובלת הסכמי אברהם שפתחו עידן חדש ודרמטי של שלום, שמשנים את פני המזרח התיכון לנגד עינינו; יציאה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והטלת סנקציות משתקות עליה; חיסול הטרוריסט המסוכן בעולם, קאסם סולימאני; וכמובן, הבאת הברית בין ישראל לארצות הברית לשיא של כל הזמנים. כל היושבים סביב שולחן הממשלה יודעים ויכולים לספר רבות על כך, ועל כל אלה אני מבקש לומר: הנשיא טראמפ, תודה לך מעומק הלב".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 986 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כבכל סוף שבוע, מספר הבדיקות שפוענחו היה נמוך והסתכם ב-25,308 (לא כולל בדיקות חוזרות לאבחון החלמה). שיעור הבדיקות החיוביות רשם זינוק – מ-2.5% שלשום ל-3.9%. מצבם של 311 חולים מוגדר קשה, ביניהם 101 מונשמים. מניין הנפטרים עומד על 2,909.

עוד עולה מהנתונים, כי מקדם מקדם ההדבקה (R) ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.24. שמונה יישובים, שהיו עד כה ירוקים במודל הרמזור, הצטרפו לרשימת היישובים הצהובים: תל אביב, רחובות, אילת, בית שמש, אור יהודה, באר יעקב, יקנעם עילית ופוריידיס. שישה יישובים הפכו מצהובים לכתומים: ג'דידה מכר, דיר אל-אסד, טורעאן, טירת הכרמל, כאבול ונשר. מנגד, אכסאל האדומה הפכה לכתומה, ועכו, כפר כמא ובאקה אל-ג'רביה שהיו צהובות הפכו לירוקות. נכון להבוקר, 25 יישובים מוגדרים אדומים, 39 כתומים, 75 צהובים ו-1,123 ירוקים.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה