חדשות בארץ

עולם התורה התעטף באבל: זקן המשגיחים הגאון רבי אהרן דוד חדש זצ"ל

לפנות בוקר (חמישי) נפטר הגאון רבי אהרן דוד חדש זצ"ל, שכיהן עשרות שנים כמשגיח ומנהל רוחני בישיבת מיר. רבבות תלמידיו מתקשים להיפרד מרבם הגדול

  • י"ז כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עולם התורה והישיבות התעטף באבל, עם היוודע דבר פטירתו של זקן המשגיחים, הגאון רבי אהרן דוד חדש זצ"ל, כשהוא בן 90. המנוח זצ"ל היה מאושפז כשהוא מורדם ומונשם בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.           

עם היוודע הבשורה הקשה הוסרה הפרוכת בהיכל ישיבת מיר בשכונת בית ישראל בירושלים. מסע ההלוויה יצא היום (חמישי) בשעה 12:00 מהיכל הישיבה לעבר הר המנוחות.

רבבות תלמידי ובוגרי ישיבת מיר, יבקשו להשתתף במסע ההלוויה ולחלוק כבוד אחרון למשגיח הנערץ, ובמשטרה נערכים לאור הגבלות הקורונה לאפשר את קיומה, תוך שמירה על ההנחיות.

בכניסה להיכל הישיבה יעמדו סדרנים וכוחות משטרה שימנעו כניסה המונית של תלמידים לתוך המקום. ובחוץ, יעמדו אלפי המלווים כשהם מחולקים לקפסולות, בהתאם להנחיות המותרות להתקהלות במקומות פתוחים כמו, להבדיל, בהפגנות.

המשטרה ומארגני ההלוויה מבקשים מהציבור להישמע על ההנחיות ולקדש שם שמים בעת הלוויתו של המשגיח לדרכו האחרונה.

קורות חייו

המשגיח זצ"ל נולד בשנת ה'תרצ"א לאביו הגדול, המשגיח המפורסם רבי מאיר חדש זצ"ל, ולאמו צביה לאה, נכדת רבי יוסף זונדל הוטנר מאיישישוק.

בהיותו בן שנתיים נסע עם הוריו לליטא, להתברך מרבי ישראל מאיר הכהן, החפץ חיים. בגיל צעיר רכש בקיאות בספרי תורת המוסר.

למד בישיבת תפארת צבי ובישיבת חברון. לאחר פטירתו של חמיו, רבי חיים זאב פינקל ז"ל, החל רבי אהרן דוד לכהן כמשגיח בישיבת מיר.

ברוב הזמן היה יושב בבית המדרש המרכזי, אך נהג לבא לפרקים לסדר ערב בבתי המדרש השונים של הישיבה. היה נחשב כשולט ומכיר כמעט כל בחור בין אלפי הבחורים. הוא זכר כל תלמיד לפרטי פרטים, תלמידיו חיבבוהו את מאוד והם הרבו להסתופף בצילו. תפילותיו המיוחדות היו נאמרות במתינות במשך שעה ארוכה כבן לפני אביו, ברכותיו היו מתקיימות מיד והפכו לשם דבר. מעוכבי זיווג רבים שיחרו לפתחו וראו ישועות גדולות למעלה מדרך הטבע.

ידועה הקפדתו על הגעה לתפילה בבניין המרכזי בישיבה, ובכך אף מותנית קבלת מקום לינה בפנימיה של הישיבה.

בשנים האחרונות, מאז פטירתו של רעייתו הרבנית חסידה ע"ה, נחלש המשגיח, אך למרות הכל הוא המשיך להגיע מידי יום להיכל הישיבה בירושלים במסירות נפש מופלאה. במשך כל ימי חוליו הרבה לחזק את סובביו באמונה פשוטה ותמימה בבורא כל העולמים.

עד פטירתו ממש, אחרי למעלה מיובל שנים בתפקיד, כשהוא מחזיק בתואר זקן המשגיחים בארץ הקודש, נהג רבי אהרן לחזור שוב ושוב על המשפט הבא שהיה אבן דרך בהנהגתו עם תלמידיו: "משגיח הוא לא שוטר. שוטר מידת הצלחתו תלויה בזה שיתפוס על חם. משגיח בדיוק הפוך".

לפני מספר שבועות חלה החמרה משמעותית במצבו. הוא פונה לבית החולים 'הדסה עין כרם' שבירושלים שם הוא נמצא חיובי לנגיף הקורונה, והוא הורדם והונשם. בשעות האחרונות חלה הידרדרות חמורה נוספת במצבו והיא הוגדרה כקריטית עד שבשעה 3:00 לפנות בוקר, לאחר מעמד יציאת נשמה מרומם בנוכחות בני משפחתו, השיב הרב זצ"ל את נשמתו הטהורה ליוצרה.

 

תגיות:פטירהנגיף הקורונההרב אהרן חדש זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה