חדשות בארץ

הליכוד: "אפשר למנוע בחירות"; כחול לבן: "זה די גמור"

יום לאחר שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה, נמשכים חילופי ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "כחול לבן צריכים להפסיק לעסוק בגחמות של בני גנץ להיות ראש ממשלה". השרה מירב כהן: "התשובה היחידה שנקבל זה תקציב לשנת 2021"

גנץ ונתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)גנץ ונתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

יום לאחר שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה, אמר הבוקר (חמישי) יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כי ההצעה המונחת על השולחן להעברת התקציב בתוך חודשיים הינה הצעה רצינית: "נעשה הכל למנוע את הבחירות, אבל הדברים תלויים בעיקר בידיים של כחול לבן".

בריאיון לגלי צה"ל אמר זוהר: "אנחנו מעוניינים להעביר באופן מיידי את תקציב 2020 בכנסת ואת תקציב 2021 בממשלה. תקציב 2021 יגיע אל הכנסת, והכנסת תדון בו ותנסה להעביר אותו בהקדם האפשרי. זה תקציב שאמור להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי. כחול לבן צריכים להפסיק לעסוק בגחמות של בני גנץ להיות ראש ממשלה, ולהתמקד באיך אנחנו עושים את הדבר הנכון עבור אזרחי ישראל".

"אנחנו רוצים להעביר את תקציב 2021, אבל צריכים להעביר אותו באופן הנכון ובצורה מקצועית, ולא בצורה שמתאימה לגחמות הפוליטיות של כחול לבן", הוסיף זוהר. הוא טען, כי "מי שלא מקיים את ההסכם הקואליציוני זה כחול לבן. הם פעלו לאורך כל הדרך להפר את ההסכם, לא להראות שהם שותפים אמיתיים לקואליציה".

שר החינוך יואב גלנט תקף אף הוא את כחול לבן: "נכנסנו לממשלה כשני שותפים לא שווים, ולמרות זאת נכנסנו לממשלה שוויונית פריטטית עם רוטציה", אמר בריאיון לכאן ב'. "לאורך כל הדרך יש דקירות מהצד של כחול לבן, במקום ההבנה שצריך לעבוד ביחד. במקום להשפיל מבט ולהגיד 'אנחנו השותפים הקטנים', הם באים ודוקרים את הממשלה בכל מהלך. הם מסתכלים על התקציב ככלי נשק פוליטי".

גלנט הביע, עם זאת, תקווה כי תימצא פשרה שתמנע את הבחירות: "יש לנו הרבה מה לעשות עבור אזרחי מדינת ישראל. ההצעה לתקציב בתוך חודשיים רצינית, ואשמח אם תתקבל".

מנגד, השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, הביעה פסימיות באשר לאפשרות להחזיר את גלגל הבחירות המוקדמות לאחור: "זה די גמור", אמרה לגלי צה"ל. "אין שום סיבה לחשוב שראש הממשלה יביא תקציב בפברואר. אני לא רואה אותו אפילו בכיוון של להביא תקציב. נלך עם זה עד הסוף, התשובה היחידה שנקבל זה תקציב לשנת 2021".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא אמש לשר הביטחון בני גנץ "להרים את האמברקס" ו"לעצור את ההידרדרות לבחירות, להפסיק את ההתקפות משולחות חסרות הרסן האלו. זה לא מאוחר מדי". בהצהרה מיוחדת שנשא מהכנסת אמר נתניהו כי "בימים דרמטיים כאלה לא צריך ללכת לבחירות. עם ישראל רוצה אחדות ולא קלפיות, הוא רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות. הדרך היחידה שלנו לנצח את הקורונה היא לנצח אותה ביחד. צריך לשים את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לזה, וצריך להמשיך לפעול יחד למען אזרחי ישראל".

"אני יודע שזה אפשרי, הוסיף נתניהו. "עד לפני שנה ניהלתי ממשלה שהחזיקה מעמד חמש שנים תמימות, יותר מכל ממשלות ישראל, והביאה הישגים כבירים למדינה. אם כחול לבן יעצרו את תהליך פיזור הכנסת – לא יהיו בחירות ויכולה להיות אחדות. אבל לא יכולה להיות אחדות אם כחול לבן מקיימים ממשלה בתוך ממשלה, מקיימים אופוזיציה בתוך הקואליציה".

"סטארט אפ ישראלי חדש – קואזיציה, לא שמעתי דבר כזה", תקף ראש הממשלה. "מדברים נגד הפילוג ומפלגים בלי סוף. מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה והעומד בראשהמקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדן בכנסת. חותמים על הסכמים קואליציוניים ומפרים אותם מהרגע הראשון. למשל, ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנקים ועדה של כחול לבן והליכוד, שתמנע את המכרזים התפורים האלה, של 'חבר מביא חבר'. הם לא מוכנים לעשות את זה. מדברים על ממלכתיות ומקימים ועדות חקירה תפורות".

"אני יודע שאפשר אחרת, שצריך אחרת. אני יודע שהציבור מצפה לדבר אחר, והציבור צודק. לצערי, בני גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט, כי להם אין בעיה. להם לא אכפת, כי אין להם שום אחריות, אז הם מוכנים לגרור את המדינה לבחירות נוספות מסיבות אישיות, וזה לא אחראי. הציבור הישראלי רוצה אחריות, הוא רוצה אחדות. הוא רוצה ממשלה שעובדת יחד למענו".

תגיות:בני גנץיואב גלנטמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה