חדשות בארץ

נתניהו: "עם ישראל רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות"

בהצהרה מיוחדת לאחר שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה, האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו את כחול לבן בניהול "ממשלה בתוך הממשלה" וקרא למנוע את הקדמת הבחירות: "בני גנץ צריך להרים את האמברקס"

נתניהו, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:41)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת, מספר שעות לאחר שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה. "בני גנץ צריך להרים את האמברקס", אמר. "הוא צריך לעצור את ההידרדרות לבחירות, להפסיק את ההתקפות משולחות חסרות הרסן האלו. זה לא מאוחר מדי".

"בימים דרמטיים כאלה לא צריך ללכת לבחירות", הצהיר נתניהו, "עם ישראל רוצה אחדות ולא קלפיות, הוא רוצה חיסונים ולא תשדירי בחירות. אחד הדברים שלמדנו מהקורונה זה שהנגיף לא מבדיל בין דתיים לחילוניים, בין ימנים לשמאלנים, בין יהודים לערבים. הדרך היחידה שלנו לנצח את הקורונה היא לנצח אותה ביחד. צריך לשים את הפוליטיקה בצד, יהיה מספיק זמן לזה, וצריך להמשיך לפעול יחד למען אזרחי ישראל. אסור לגרור את המדינה לפוליטיקה של בחירות, כשאנחנו צריכים להתמקד במאבק בקורונה, בבריאות, בהצלת חיים, בשיקום הפרנסה של כל אזרחי ישראל".

"אני יודע שזה אפשרי, הוסיף ראש הממשלה. "עד לפני שנה ניהלתי ממשלה שהחזיקה מעמד חמש שנים תמימות, יותר מכל ממשלות ישראל, והביאה הישגים כבירים למדינה. אם כחול לבן יעצרו את תהליך פיזור הכנסת – לא יהיו בחירות ויכולה להיות אחדות. אבל לא יכולה להיות אחדות אם כחול לבן מקיימים ממשלה בתוך ממשלה, מקיימים אופוזיציה בתוך הקואליציה".

"סטארט אפ ישראלי חדש – קואזיציה, לא שמעתי דבר כזה", תקף נתניהו. "מדברים נגד הפילוג ומפלגים בלי סוף. מדברים על אחדות ולא מפסיקים לתקוף את הממשלה והעומד בראשה. מקבלים החלטות בממשלה ואחר כך מצביעים נגדן בכנסת. חותמים על הסכמים קואליציוניים ומפרים אותם מהרגע הראשון. למשל, ההסכם על המינויים. עשינו הסכם שנקים ועדה של כחול לבן והליכוד, שתמנע את המכרזים התפורים האלה, של 'חבר מביא חבר'. הם לא מוכנים לעשות את זה. מדברים על ממלכתיות ומקימים ועדות חקירה תפורות".

"אני יודע שאפשר אחרת, שצריך אחרת. אני יודע שהציבור מצפה לדבר אחר, והציבור צודק. לצערי, בני גנץ נגרר אחרי לפיד ובנט, כי להם אין בעיה. להם לא אכפת, כי אין להם שום אחריות, אז הם מוכנים לגרור את המדינה לבחירות נוספות מסיבות אישיות, וזה לא אחראי. הציבור הישראלי רוצה אחריות, הוא רוצה אחדות. הוא רוצה ממשלה שעובדת יחד למענו".

נתניהו פתח את דבריו בהתייחסות למשבר הקורונה: "יש לנו הישגים אדירים. קודם כל הצלנו חיים רבים. אנחנו דואבים עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן, אבל אני רוצה שתבינו שקצב התמותה בישראל, טראגי ככל שיהיה, קטן בהרבה ממה שקורה במדינות אחרות, מתקדמות בדיוק בגודל שלנו. בעקבות המאמצים שאנחנו עושים, החיסונים הראשונים לישראל יגיעו בקרוב. יש אור בקצה המגפה. אבל עד שיהיו לנו חיסונים לכל האזרחים, זה יקח עוד כמה חודשים טובים. לכן יש לכולנו משימה להמשיך לשמור על ההנחיות".

בתגובה לדבריו של ראש הממשלה, מסר יו"ר כחול לבן: "נתניהו, תמה עת התרגילים, הגיע מבחן המעשים. דווקא בגלל האתגרים הגדולים שלפתחנו, הפיגוע הכלכלי שאתה עושה באזרחי ישראל בזמן שמגפה כלכלית, רפואית וחברתית משתוללת מראה שאיבדת את זה. כולנו יודעים את האמת, גם אתה: אם לא היה משפט – היה תקציב. אם לא היה משפט – הייתה ממשלה מתפקדת. אם לא היה משפט – הייתה אחדות. האחריות עליך, ורק עליך".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה