בין אדם לחברו

לשון הרע לא מדבר אליו: אברי גלעד הגה רעיון כביר, שמשנה את השיח של הנוער 

פוסט מדהים של אברי גלעד בנושא לשון הרע, הצליח לכבוש את לבנו. בפוסט מדבר גלעד על התופעה המזוויעה של השיח הרדוד בין ילדים ובני נוער, בפלטפורמות הדיגיטליות - שיח שהוא ברובו אלים ומלווה בשלל קללות. איזה רעיון הוא הגה כדי לשנות את זה? 

אא

פוסט מדהים של אברי גלעד בנושא לשון הרע, הצליח לכבוש את לבנו. בפוסט מדבר גלעד על התופעה המזוויעה של השיח הרדוד בין ילדים ובני נוער, בפלטפורמות הדיגיטליות - שיח שהוא ברובו אלים ומלווה בשלל קללות. "מי שקורא מה שקורה בקבוצות ווטסאפ של ילדים ובני נוער, נחרד. גם בשלל הפלטפורמות הדיגיטליות האחרות - אין אהבת חינם. השיח אלים, הרבה קללות, הרבה איומים, שפה נמוכה, הצקות, הקנטות. אז אפשר להגיד - טוב, ככה זה היום. צמח דור כזה פתאום, מעניין ממי למדו, כמה חבל, שיסתדרו. 

"אבל אני תמיד מנסה לעשות משהו, כי אני טרחן חבל על הזמן. הבעיה שלי היא שאני לא יודע לעשות הרבה, אני רק רוצה לעשות, ותמיד צריך מישהו לרוץ איתו על רעיונות שלי, אחרת הם מתמוססים ונעלמים. בא לי רעיון למנות פקחי רשתות חברתיות מתוך בני הנוער עצמם. נאמני אינסטגרם, אנשים שגולשים הרבה, ויש להם מספיק ביטחון עצמי כדי להגיד - "אחי, אתה מתלכלך עכשיו". אבל איך עושים את זה?".

חשב וחשב, ומצא. 

"פניתי לידידי דוד הלפרין, בנו של אלוף העולם בהיאבקות הרב רפאל הלפרין ז"ל ואחיו של יעקב מהמשקפיים ב־70 אחוז הנחה יבדל"א, שהוא הבן אדם שכבר שנים מריץ ומממן את קמפיין "לשון הרע לא מדבר אלי". הוא נדלק על הרעיון, ומייד התחיל לארגן את זה. בתוך שבוע בדיוק העסק יצא לדרך, לפני שלושה חודשים בערך. כרגע, בעודכם קוראים בפוסט, יש כבר מאות נערים ונערות שקוראים הודעות בקבוצות ומגיבים בכמה נוסחים קבועים, כמו: "מיותר לחלוטין, לשון הרע לא מקדמת אותנו לשום מקום ", או: "אפשר להגיד אותו דבר בלי לשון הרע, בואו נשמור על שפה מכבדת.

"החבר'ה האלה נקראים 'שגרירי לשון הרע לא מדבר אלי', ולפי צילומי המסך שאני מקבל מהם, זה עובד מדהים. יש להם גם מדבקות שהם שמים בשיחות עם לשון הרע, וממש רואים איך השיח משתנה מיידית. לא תמיד הם מתקבלים בברכה, אבל רוב הפעמים כן. וכל המציל ווטסאפ אחד בישראל, כאילו הציל סטורי מלא. אז אם מישהו מתערב לכם בשיחה באיזו קבוצה עם דרישה אדיבה לדבר יפה, אתם מוזמנים לקלל אותי. ואם בא לכם להיות שגרירי לשון הרע ברשת, צעירים או מבוגרים, קבלו לינק והצטרפו. לא יודע אם ננקה את כל הרשת, אבל קצת נשנה את השיח. מבטיח", הוא מסכם. 

תגיות:מהפכהלשון הרעאברי גלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה