חדשות בריאות

פרופ’ אש: "אנחנו במצב חירום, יש תחושה בציבור שהקורונה הלכה"

בתום הערכת מצב במשרד הבריאות, אמר פרויקטור הקורונה כי בציבור שוררת תחושה ש"הקורונה הלכה", וכי מדובר במצב חירום: "נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט"

פרופ’ אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממונה הקורונה הלאומי, פרופ' נחמן אש, התייחס היום (שלישי) לזינוק בנתוני התחלואה. "אנחנו במצב חירום", אמר בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות. "יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה".

"נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט", הוסיף הפרויקטור. "בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 1,227 נדבקים חדשים בקורונה – הנתון היומי הגבוה ביותר מאז ה-16 באוקטובר. כ-56 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.2%. בבתי החולים מאושפזים 507 חולי קורונה, מתוכם 264 במצב קשה. 99 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,865 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. 

בדוח חדש שפרסם הבוקר מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, נכתב כי בשבוע האחרון יש עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה, בממוצע שבועי, כשבימים האחרונים מספר הנדבקים היומי עמד על יותר מאלף. בנוסף, בשבועיים האחרונים מזוהה גם עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, בממוצע שבועי: "אם יוחלט לממש הקלות, בנוסף לאלו שיישומן כבר החל, תואץ רמת התחלואה בכלל המגזרים במדינה".

מומחי המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, הוסיפו כי "מומחים ומנהיגים בעולם מזהירים מהתפרצויות שעשויות להתרחש בשל הסרת מגבלות ובשל שאננות ציבורית, בפרט על רקע ההתקדמות בפיתוח החיסונים לקורונה וההיערכות לתחילת הפצתם. בנסיבות אלה, פירוש ההתקדמות בחיסון כסיבה להסרה מהירה של ההגבלות והקפדה מועטה על כללי ההתגוננות האישית יובילו לגל תחלואה נוסף או להארכה של הסגרים הקיימים למשך חודשים רבים".

בדוח הודגש, כי "ייתכן גל משמעותי עוד טרם השפעת החיסון, במקרה שפתיחת המשק תיעשה בצורה לא מבוקרת. על כן, גם בישראל אנו ממליצים להמשיך ולהקפיד בחודשי החורף הקרוב על כללי הזהירות (מסכות, התקהלויות, אוורור, שטיפת ידיים) ולהימנע משאננות אשר תוביל לגל תחלואה שכזה".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה