חדשות בריאות

בשל העומסים: קבינט הקורונה אישר שינויים בפיילוט הקניונים

בעקבות הצפיפות שנרשמה בקניונים שנפתחו ביום שישי האחרון במסגרת פיילוט, החליטו שרי הקבינט להפחית את התפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון. משרד הבריאות עדכן, כי מספר חולי הקורונה המונשמים ירד ל-89

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעקבות העומסים הכבדים שנרשמו ב-15 הקניונים, שנפתחו ביום שישי האחרון במסגרת פיילוט, אישר הערב (שני) קבינט הקורונה שינויים במתווה הנסיוני. 

על פי ההחלטה שהתקבלה, התפוסה המרבית המותרת בשטח הקניון תופחת – מיחס של אדם ל-7 מ"ר ליחס של אדם ל-15 מ"ר. בנוסף, בחנויות שגודלן יותר מ-150 מ"ר תבוטל ההגבלה של עד עשרה לקוחות בו זמנית; התפוסה המרבית בחנויות אלו תהיה ביחס של אדם ל-15 מ"ר, וללא קביעת 'תקרה מספרית' על מספר השוהים. חישוב השטח לעניין התפוסה המותרת בקניון בשטחים המשותפים לא יכלול שטחים שהפעלתם אסורה, כדוגמת אולמות קולנוע.

כזכור, בעקבות מחזות הצפיפות שנצפו בסוף השבוע בקניונים, הנחה שר הבריאות יולי אדלשטיין במוצאי שבת את בכירי משרדו לקיים דיון דחוף במתווה הפיילוט. מקורביו של השר אמרו כי "היה מצופה מבעלי הקניונים לנהוג באחריות ולהקפיד על כל ההנחיות של משרד הבריאות. מה שעשו בשישי הייתה ירייה עצמית ברגל". מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר אתמול כי "התמונות מעידות שהציבור לא שמר לא על ריחוק ולא על מסכות, וגדש את הקניונים. נשוחח עם בעלי הקניונים, וייתכן שנשנה את הפיילוט".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,018 נדבקים חדשים בקורונה. מספר הבדיקות הסתכם בכ-39 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.6%. 

10,148 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 498 מאושפזים. מצבם של 260 חולים מוגדר קשה, ובמספר החולים המונשמים נרשמה ירידה – ל-89. מפרוץ המגפה נפטרו 2,865 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:משרד הבריאותקניוניםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה