חדשות בארץ

פרקליט המדינה הבא: עו"ד עמית איסמן

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה המליצה למנות לתפקיד את פרקליט מחוז חיפה, עו"ד עמית איסמן. ההחלטה כפופה לאישור הממשלה. שר המשפטים אבי ניסנקורן: "איסמן יהיה פרקליט מדינה מצוין"

איסמן (קרדיט: דוברות משרד המשפטים)איסמן (קרדיט: דוברות משרד המשפטים)
אא

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה הערב (שני) פה אחד להמליץ לשר המשפטים אבי ניסנקורן למנות לתפקיד את פרקליט מחוז חיפה, עו"ד עמית איסמן. ההחלטה כפופה לאישור הממשלה.

בהחלטת הוועדה נכתב, כי איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד: "הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון. עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות".

עוד נכתב בהחלטה, כי "בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים, שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה".

ועדת האיתור כללה את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט; נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ; מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי; עו"ד רחל תורן, ששימשה כנציגת הציבור; ונציג האקדמיה, פרופ' אורן גזל אייל. חברי הוועדה ציינו, כי "עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

שר המשפטים ניסנקורן בירך על בחירתה של הוועדה: "איסמן יהיה פרקליט מדינה מצוין. מכל עבר מעידים על איסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו, ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".

מנגד, חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "לא משנה מי המועמד שמנדלבליט יציע לכהן כפרקליט המדינה, על גוש הימין בממשלה להצביע נגד, שוב ושוב ושוב. הצבעה אוטומטית נגד. אסור למנות פרקליט מדינה שנבחר על ידי או בשירות ניסנקורן ומנדלבליט. יש לנו עדיין רוב בממשלה הפריטטית הזו".

תגיות:אבי ניסנקורןפרקליט המדינהעמית איסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה