חדשות בארץ

נתניהו: "נצביע ביום רביעי נגד בחירות ובעד אחדות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי הליכוד יתנגד להצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה לדיון ביום רביעי: "האופוזיציה תנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות – הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות"

נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום מסך, ערוץ כנסת)נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, היום (צילום מסך, ערוץ כנסת)
אא

(עודכן: 15:34)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני) הצהרה קצרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בה התייחס למשבר הפוליטי ולהצעת החוק לפיזור הכנסת שיש עתיד צפויה להגיש השבוע.

"ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות", אמר נתניהו. "הליכוד יצביע נגד בחירות ובעד אחדות. אחדות – כדי שנביא חיסונים לכל אזרחי ישראל. אחדות – כדי שנמשיך עד מתן החיסונים להיאבק בנחישות בקורונה. אחדות – כדי שנגיש עוד סיוע כלכלי לעסקים, לעצמאים, לאזרחים. אחדות – כדי שנמשיך לשמור על הביטחון. ואחדות – כדי שנחתום על עוד הסכמי שלום".

"אלו המשימות שלנו, ואנחנו צריכים לעשות אותן יחד", הוסיף נתניהו. "אזרחי ישראל זקוקים לממשלה שפועלת לא למען בחירות, לא למען פוליטיקה, אלא למענם – למען כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מהכלל. למען אחדות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ביטל את ההצהרה שהיה אמור לשאת בפתח ישיבת סיעתו זמן קצר לפני נתניהו. מוקדם יותר היום הודיעה כחול לבן, כי גנץ הורה ליו"ר הסיעה, חבר הכנסת איתן גינזבורג, לקדם כבר השבוע שלוש הצעות חוק חדשות בנושאי שוויון, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה עוד בכנסת הנוכחית. מדובר בהצעות חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות. כחול לבן מתכוונת להעלות אותן ללא תיאום עם שאר מרכיבי הקואליציה ובניגוד לעמדתם, שכן החוקים המדוברים נתקלים בהתנגדות חריפה של מפלגות הימין והמפלגות החרדיות.

בצל המשבר הפוליטי, וההערכות כי פיזורה של הכנסת מתקרב, המהלך של כחול לבן מסתמן כניסיון לגרוף רווחים פוליטיים לקראת הבחירות הצפויות. "כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר, ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך", נמסר מהמפלגה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב בטוויטר, כי "הזכות לשוויון היא מזכויות האדם החשובות ביותר. כפי שהתחייבתי עם כניסתי לתפקיד, הגיעה העת לעגן את העיקרון הדמוקרטי הבסיסי הזה בקובץ חוקי היסוד של מדינת ישראל. כל מי שהדמוקרטיה היא נר לרגליו יתמוך בהצעה הזו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב בחריפות על כוונת כחול לבן לקדם את חוק השוויון: "חוק מטורלל וצבוע, שנועד לקבל ליטוף שמאלני פרוגרסיבי. החוק אולי נשמע 'טוב', אבל יביא לחיסולה של ישראל כמדינה יהודית, באמצעות ביטול כל סממן לאומי יהודי באיצטלה של שוויון, ואפילו דמוקרטית, כאשר יעביר את השלטון בפועל לידי בג"ץ. ניאבק עד חורמה שהחוק ויוזמיו ייעלמו מהמפה הפוליטית".

עמיתתו למפלגה של קרעי, חברת הכנסת אוסנת מארק, תקפה: "כחול לבן מנסה לקושש חמצן פוליטי בשורת הצעות חוק, שכל בר דעת מבין שאין להן היתכנות פוליטית או טכנית. אי אפשר להצביע בעד פיזור הכנסת באצבע אחת, ובשנייה להבטיח קידום חקיקה. הציבור קצת יותר אינטליגנטי מיועצי התקשורת של כחול לבן".

תגיות:הליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה