פעילות הידברות

אמא החזיקה לי את היד ואמרה: "תנסה לברוח, ותספר מה היה"

"ברחתי ליער, וככה נשארתי בחיים. הייתי צריך להיאבק על החיים. לבד": סיפורו המצמרר של מוטקה, קשיש שמתגעגע לליטוף של אמא, אותה איבד בגיל 9 בשואה. צפו

  • י"ד כסלו התשפ"א
אא

יותר משבעים שנה חלפו מאז אותו יום מר ונמהר, אבל מוטי ליבר זוכר את הכל - כאילו זה קרה רק אתמול. מוטי, יליד לודז', נלקח עם בני משפחתו והועמד מול כיתת יורים של הצוררים הנאצים ימ"ש, את הרגעים המצמררים האלו הוא לא ישכח לעולם.

"זה רודף אותי יום יום, לילה לילה", הוא מספר, "עמדנו בשורות והחזקנו ידיים אחד לשני. עמדתי ליד אמא, היא החזיקה לי את היד והיא אומרת לי 'מוטי, תשמע, תנסה לברוח מפה, ותספר מה היה פה'. ברחתי ליער וככה נשארתי בחיים. הייתי צריך להיאבק על החיים לבד. כל ילד זקוק לליטוף ונשיקה של אמא, לקול של אמא, לי אין את זה מגיל 9", הוא מסיים בקול חנוק מבכי.

אבל גם לעת זקנה, מוטי זקוק לעזרתכם! בלי הסיוע שלכם – הוא עשוי חלילה להיזרק לרחוב, לסבול מחורף קפוא ולהישאר ללא אוכל חם ותרופות. אתם, יחד עם מחלקת החסד של 'הידברות', יכולים למנוע ממנו סיוט נורא, תאמינו לנו, הוא חווה די והותר סיוטים שכאלה בחייו.

לצורך הפרויקט מחמם הלבבות הזה, במסגרתו נדאג למוטי ולעוד אלפי ניצולי שואה וקשישים, מציעה מחלקת החסד של 'הידברות' מספר אפשרויות לתרומה ולהשתתפות במפעל הייחודי והנשגב הזה, בחיוג לקו הטלפון 073-222-1212.

במסלול הראשון, בתרומה חד פעמית של 180 שקלים יוזכר שמכם לברכה אצל גדולי ישראל לאחר הדלקת הנרות בערבי חג החנוכה. במסלול השני, בתרומה של 'חבילת חנוכה חם ומאיר' בעלות של 720 שקל (180 כפול 4 תשלומים), תקבלו מארז מיוחד, ובתוכה שמן סגולה מביתו של מרן שר התורה הרב קנייבסקי שליט"א. כמו כן, שמכם יוזכר לברכה אצל גדולי ישראל לאחר הדלקת נרות חנוכה.

במסלול השלישי והנחשק במיוחד, מסלול 'אמץ מבוגר', מוצע לפרוס חסות שנתית על יהודי ניצול שואה - כולל סיוע בחימום לחורף, במימון תרופות ומזון לאורך השנה ועוד, בסכום של 2,640 שקל (220 כפול 12 תשלומים). התורמים המסלול זה יזכו לשי יוקרתי ומיוחד - חנוכייה מפוארת מעשה ידי אמן מעוטרת בחריטות אומן, ובמרכזה תחריט מדהים קמע הנדיר מצופה בזהב 24 קראט, שחיבר מרן הבן איש חי עם שמות הקודש שמסוגלים לכל הישועות. 

למה אתם מחכים? מוטי זקוק לכם!

120 קשישים נמצאים בחשיכה מתמדת כל השנה, בואו נאיר להם את החג. לתרומות חייגו 073-222-1212 או כנסו לכאן.

תגיות:קשישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה