חדשות בארץ

דרעי: "חלון זמן קצר להסדרת ההתיישבות הצעירה, צריך לנצל אותו"

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע לביקור תמיכה בנציגי ההתיישבות הצעירה, הדורשים להסדיר את היישובים הצעירים בהם מתגוררים כעשרים אלף מתיישבים ולספק להם תשתיות בסיסיות: "מבין את המצוקה הגדולה. אני מתפלל לקב"ה שנהיה שליחים טובים, ושבעזרת השם נוכל לזכות ולסיים את הדבר הזה בכי טוב"

(צילום: דוברות)(צילום: דוברות)
אא

(צילום: דוברות)

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיע היום (ראשון) לביקור תמיכה בנציגי ההתיישבות הצעירה, המפגינים מול הכנסת בדרישה להסדיר את עשרות היישובים הצעירים לפני תום תקופת כהונתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כך שניתן יהיה לספק להם תשתיות בסיסיות. יחד עמו נכחו במקום שר הדתות הרב יעקב אביטן, סגן שר הרווחה משולם נהרי, ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת, מיכאל מלכיאלי.

"לא יכולתי לסרב בנושא של ארץ ישראל, וביקשתי גם מחבריי שיגיעו", אמר דרעי. "אני נזכר שאני ויפה זוגתי גרנו אחרי החתונה במעלה עמוס. הקמנו את היישוב עם הרב אורי זוהר, והיינו תקופה לא קצרה בלי חשמל ומים. בהתחלה זו הייתה חוויה נעימה, אבל אחר כך זו הייתה בעיה קשה מאוד. חיכינו כל היום מתי יבואו ויחברו אותנו לחשמל ולמים, כדי שנוכל לחיות ולגדל את ילדינו".

"אני מבין את המצוקה הגדולה", הצהיר דרעי. "אני יכול להגיד לכם בקצרה, שבשבוע שחלף הקדשתי הרבה מאוד שעות לנושא הזה, למפות. אני מכיר כל יישוב, כל מפה. ישבתי עם חברנו זמביש ואחרים במשך שעות ארוכות כדי לחפש פתרון, ואיך להביא את זה בצורה המהירה והחלקה ביותר, להגיע להסכמה גם מבחוץ וגם מבפנים, אצלנו בתוך הממשלה היפה והגדולה הזאת. אני מסכים, שאנחנו בחלון זמן מאוד קצר שצריך לנצל אותו. אני מתפלל לקב"ה שנהיה שליחים טובים, ושבעזרת השם נוכל לזכות ולסיים את הדבר הזה בכי טוב".

בעשרות המאחזים, שנבנו על אדמות מדינה ביהודה ושומרון, מתגוררים כעשרים אלף תושבים. שר ההתיישבות צחי הנגבי הודיע ביום רביעי האחרון, כי הסדרת תנאי המגורים של המאחזים תובא להחלטת הממשלה. בהודעתו, שלדבריו נמסרה על דעת ראש הממשלה וכחול לבן, אמר הנגבי: "סיכמנו שבצוותא נגבש הצעת החלטה לממשלה, במטרה לקדם את כל המהלכים החוקיים שיביאו להסדרת ההתיישבות הצעירה. אני משוכנע, שהממשלה תתייחס לנושא במלוא הרצינות. יש לברך על ההתגייסות של כוחות רבים, שכולם שמו להם למטרה להסדיר סוף סוף את ההתיישבות הצעירה. לאחר עשרים שנים ארוכות, בהן החלוצים הנפלאים האלה פעלו עבור כולנו, הגיע העת שאנחנו נפעל עבורם".

מוקדם יותר היום הגיעה השרה עומר ינקלביץ' (כחול לבן) להפגנת נציגי הייישובים הצעירים, והצהירה כי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, תומך בהסדרת ההתיישבות הצעירה: "חשוב לי לומר שהגעתי לתמוך בכם ולעמוד לצדכם במאבק הצודק שלכם. חשוב לי גם לומר, ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים. מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז, שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל. נעשה כל אשר ביכולתנו כדי לסייע לכם".

תגיות:יהודה ושומרוןאריה דרעיכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה