חדשות בריאות

פרופ’ אש: "לא אהסס להמליץ על סגר"

בתדרוך ראשון לתקשורת, הזהיר פרויקטור הקורונה מפני העלייה בתחלואה: "נכונו לנו עוד ימים קשים. הנחת העבודה היא שהקורונה תהיה כאן בשנה הקרובה"

פרופ’ אש, הערב (צילום: משרד הבריאות)פרופ’ אש, הערב (צילום: משרד הבריאות)
אא

פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אמש, קיים הערב (חמישי) תדרוך ראשון לתקשורת מאז כניסתו לתפקידו, במהלכו הבהיר כי "סגר שלישי בהחלט על הפרק". הוא הזהיר בדבריו מפני העלייה בתחלואה: "כרגע הנתונים מדאיגים – מקדם ההדבקה גבוה מ-1, גם מספר החולים גבוה מהרצוי והיום הגענו לאלף".

"אין מקום לשאננות", הצהיר אש. "עלולה להתרחש הידרדרות שתוביל לסגר. כראש מגן ישראל לא אהסס להמליץ בעתיד על סגר ארצי – אם נידרש לכך".

"לצערי, יש גם אנשים חסרי אחריות שמהווים סכנה לכולם – אלה שמתקהלים, שלא עוטים מסכות, שעורכים אירועים המוניים. רוב העם עומד על המשמר, המיעוט שמזלזל מסכן את כולנו. דווקא כעת, עם פתיחת המסחר והלימודים, נדרשת עוד אחריות אישית בטרם תתרחש הידרדרות מהירה".

הפרויקטור הוסיף, כי הרשויות נערכות למבצע חיסונים ארצי: "בסיומו אני מקווה שנוכל להכריז שעם ישראל ניצח את הקורונה. אבל זה יקח עוד זמן. נכונו לנו עוד ימים קשים. זה לא הולך להיות קל, זה לא הולך להיות קצר. הנחת העבודה שלי היא שהקורונה תהיה כאן בשנה הקרובה".

"חיסון יעיל של האוכלוסייה יהיה, במקרה הטוב, סביב אמצע 2021, ובמקרה הפחות טוב בסוף השנה הבאה. לכן עלינו, כמדינה וכאזרחים, להיערך לפחות לשנה שבה עדיין נחיה בשגרת קורונה. זה הרבה זמן וזו משימה מורכבת".

אש בישר, כי במשרד הבריאות מתכוונים להנפיק "דרכון ירוק" לאנשים שנמצאים בסכנה פחותה להדביק או להידבק: "כבר בימים הקרובים נעביר לקופות החולים למעלה ממיליון בדיקות סרולוגיות לביצוע. על בסיס בדיקות הנוגדנים נדע מי איננו בסכנת הדבקה, והוא יקבל 'דרכון ירוק'. את הדרכון יקבל גם מי שהחלים מהמחלה. אפשר לומר שהרמזור לא יהיה רק לגבי אזורים אלא גם לגבי אנשים".

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי אתמול אובחנו 1,069 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. זו הפעם הראשונה מאז ה-21 באוקטובר שמספר המאומתים היומי חוצה את רף האלף. מספר בדיקות הקורונה הסתכם בלמעלה מ-60 אלף, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.8%.

עוד עולה מהנתונים, כי 9,422 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 510 מאושפזים. 282 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 122 מונשמים. מצבם של 63 חולים מוגדר בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו בישראל 332,317 נשאי קורונה. מניין הנפטרים עומד על 2,826.

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה