חדשות מדע וטכנולוגיה

למה עיירה ביפן פיתחה זאב רובוטי שנראה כמו מפלצת? הדובים לא הפסיקו לתקוף בעיירה

טקיקאווה ואנשי העיירה היו אובדי עצות. הפתרון המוזר שהתברר כמוצלח במיוחד היה לא אחר מאשר יצירת מפלצת

זאב רובוטיזאב רובוטי
אא

בעיירה טקיקאווה היפנית הממוקמת באי הוקאידו הצפוני, תוכלו להיתקל במראה יוצא דופן: זאב רובוטי הנראה כמפלצת. הרובוט המזהה תנועה, משדר אורות מהבהבים ואפילו נוהם באיום כאשר מישהו מתקרב אליו. למרות שממבט ראשון הוא נראה כצעצוע גדול ומפחיד, יש לו מטרה אחת בלבד: להרתיע דובים פולשים.

על פי ה"גרדיאן", מאז ספטמבר 2020, חלה עלייה בדיווחים על דובים המתקרבים לעיירה. דבר זה אילץ את פקידי הממשלה לפעול בשיטה יוצאת דופן. הם רכשו רובוטים הנקראים: "זאבי מפלצת", והניחו אותם במקומות אסטרטגיים בעיירה. הרובוטים מורכבים מגוף פרוותי ועיניים אדומות בוהקות. הם נראים כצעצוע או קישוט מאיים, אך יש להם מטרה פרקטית בה הם עומדים בהצלחה.

דובים נפוצים סביב האזורים הכפריים של מערב וצפון יפן, במיוחד לקראת תרדמת החורף הארוכה שלהם. דיווחים על דובים באזור העיירה הגיעו לשיאם בחמש השנים האחרונות. בשנת 2019 הותקפו 157 אנשים. לפחות שתיים מאותן תקיפות היו קטלניות. ההשערה היא שהירידה בבלוטים ובאגוזים זמינים בטבע, דחפה את הדובים לאזורים מיושבים בחיפוש אחר מזון. על מנת לטפל בבעיית הדובים, התכנסו פקידים מקומיים לפגישת חירום. בין הפתרונות לטווח הקצר עלה רעיון המפלצות.

הרובוטים הראשונים הוצבו על אדמות חקלאיות ביפן כבר בשנת 2016 ונחלו הצלחה גדולה. כיום מותקנים כ 62 רובוטים במקומות שונים ברחבי המדינה. הרובוטים עולים כ -4,000 דולר כל אחד ומופעלים באנרגיה סולארית. לחקלאים ניתנת האפשרות להשכיר אותם על בסיס חודשי. הרובוטים המפלצתיים מופעלים בתנועה. הם מניפים את הראש, מקרינים אורות אדומים מהעיניים ויכולים להפיק 60 צלילים שונים, החל מיללות מוזרות ועד צלילים מכניים.

כיום הרובוטים מהווים אלטרנטיבה לתפיסת דובים והריגתם. המטרה היא כמובן הרתעה ולא תקיפה. מאז הקמת זאבי המפלצת לא נצפו דובים ברחבי העיירה והתושבים נושמים לרווחה. אם הפרויקט ימשיך להוכיח את עצמו, העיר עשויה להתקין רובוטים נוספים באזורים שונים. מה שבטוח הוא שגם בני אדם וגם דובים לא רוצים להיתקל במפלצות המפחידות האלו.

תגיות:העתיד כבר כאןיפןזאברובוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה