חדשות בארץ

דיווח: נתניהו יבקר בשבוע הבא בבחריין

על פי הדיווח ב"ישראל היום", ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה

מנאמה בירת בחריין (תמונה: שאטרסטוק)מנאמה בירת בחריין (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לצאת בשבוע הבא לביקור פומבי ראשון בבחריין, כך דיווח אמש (שלישי) אריאל כהנא ב"ישראל היום". במהלך הביקור ההיסטורי ייפגש ראש הממשלה עם יורש העצר וראש הממשלה של הממלכה, הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה.

על פי הידיעה, לשכת ראש הממשלה עורכת "תיאומים אחרונים" עם הגורמים הבכירים בבחריין בנוגע לנסיעה, וייתכן כי מועדה ישתנה ברגע האחרון. במקביל, עלתה האפשרות כי נתניהו יבקר גם באיחוד האמירויות, אולם בשלב זה הוחלט לדחות את הביקור למועד אחר.

נתניהו שוחח שלשום עם הנסיך סלמאן, ודן עמו בחיזוק הקשרים בין ישראל ובחריין. "שנינו מאוד נרגשים מהעובדה שאנחנו יכולים להביא את פירות השלום לעמים שלנו ולמדינות שלנו בזמן קצר מאוד", אמר בתום הפגישה. "לכן הוא גם הזמין אותי לבוא בזמן הקרוב לביקור רשמי בבחריין – ואני אעשה זאת, בשליחותכם, בחפץ לב".

כזכור, ביום ראשון שעבר אישררה הממשלה את הסכם השלום עם בחריין, וזאת לאחר אישורו בכנסת ברוב גדול. שלושה ימים לאחר מכן הגיע שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, לישראל בראש משלחת ממשלתית – ביקור בחרייני רשמי ראשון בישראל.

ביום שני פורסם כי נתניהו יצא ביום ראשון לביקור חשאי בעיר הסעודית ניאום שלחופי הים האדום, ונפגש עם יורש העצר של סעודיה, הנסיך מוחמד בן סלמאן. לביקורו של ראש הממשלה נלווה ראש המוסד יוסי כהן. בפגישה עם יורש העצר הסעודי השתתף גם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו. יועץ סעודי בכיר המעורה בפרטים אמר לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", כי הפגישה עסקה במספר נושאים, בין היתר בנרמול היחסים בין ישראל וסעודיה ובאיום האיראני. לדבריו, בין הצדדים לא הושגו "הסכמים מהותיים".

על אף שקיומה של הפגישה בין נתניהו לבן סלמאן אושר על ידי גורמים סעודים בכירים, שר החוץ של הממלכה, פייסל בן פרחאן, הוציא הודעת הכחשה."ראיתי דיווחים בתקשורת על פגישה לכאורה בין יורש העצר וגורמים ישראלים במהלך ביקורו האחרון של פומפאו", כתב בטוויטר. "פגישה שכזו לא התקיימה. היחידים שנכחו היו אמריקנים וסעודים".

פגישתו של נתניהו עם יורש העצר הסעודי באה על רקע ההסכמים שנחתמו בשבועות האחרונים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן, והידיעות על מדינות מוסלמיות וערביות המועמדות לכונן יחסים עם ישראל. על פי דיווחים שונים, הנסיך מוחמד תומך במהלך לנרמול היחסים אולם נתקל בהתנגדותו של אביו, המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז. שר החוץ הסעודי אמר בסוף השבוע כי הממלכה "תומכת מזה זמן רב בנורמליזציה עם ישראל", אולם הדגיש כי קודם לכך צריך להגיע ל"הסכם שלום קבוע" בין ישראל והפלסטינים במסגרת תוקם מדינה פלסטינית.

תגיות:בחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה