חדשות בעולם

זעזוע ברוסיה: שבעה אנשים מתו משתיית אלכוג’ל במסיבה, לאחר שהשתייה נגמרה 

התקשורת ברוסיה מזועזעת: שבעה אנשים מתו בעקבות שתייה של חומר לחיטוי ידיים, המכיל 69 אחוזים של אתנול. שני אנשים נוספים נאבקים על חייהם בבית החולים

אא

רוסיה: שבעה בני אדם מתו כתוצאה משתיית חומר חיטוי לידיים (אלכוג'ל) במהלך מסיבה שבה השתתפו. הסיבה: השתייה הרגילה נגמרה, והאנשים החליטו לנסות לשתות את האלכוג'ל ולראות מה יקרה. 

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, מדובר באלכוג'ל שהכיל 69% של אתנול - שם נרדף לאלכוהול מסוג מתנול, שהוא כוהל רעיל ביותר, ופוגע במיוחד במערכת העצבים. 

תסמיני ההרעלה הראשוניים של המתנול הם קוארדינציה לקויה, כאבי בטן ובחילות, הקאות, איבוד הכרה ואפילו עיוורון, אי ספיקת כליות ומוות, כמו במקרה דנן שבו נהרגו 2 גברים בני 27, אישה כבת 41 ועוד ארבעה אנשים שהוטסו לבית החולים בעיר יאקוצק (באנגלית: Yakutsk), אך מתו מפצעיהם. שני אנשים עדיין נאבקים על חייהם בבית החולים. 

לאחר שהמקרה חזר על עצמו במספר מסיבות בארה"ב, הרשויות ברוסיה פרסמו כעת אזהרה מפני התופעה המסוכנת וקראו לציבור שלא לצרוך את נוזל החיטוי לידיים באופן הזה. לפני שנים ספורות כינס בית החולים לילדים בלוס אנג'לס מסיבת עיתונאים דחופה שבה הודו הרופאים כי 16 נערים אושפזו עם הרעלה חמורה כתוצאה משתיית אלכוג'ל. 

היות ובארה"ב ובמדינות נוספות נמכר האלכוג'ל ללא מגבלות רכישה של גיל - בני נוער וצעירים רבים רוכשים אותו כתחליף לאכוהול, מבלי להיות מודעים לסכנה העצומה שהוא מכיל בתוכו - אחוזי אלכוהול גבוהים מאוד בבקבוק קטן, שהם שווי ערך לשלוש כוסיות של וודקה או טקילה, שיכולים בקלות לגרום להרעלת אלכוהול. 

הרעלת אלכוהול היא מקרה שבו אנשים שותים כמות גדולה של אלכוהול, מאבדים בעקבות זה את ההכרה, מקיאים ושואפים את הקיא לריאות - היות ורפלקס ההגנה על הריאות לא מופעל, כשאתה מחוסר הכרה ר"ל. 

תגיות:רוסיהמסיבהמתיםטרגדיהאלכוג'ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה