חדשות בריאות

מי חוזר ללמוד ומי לא? עושים סדר

על פי המסתמן תלמידי כיתות ה'-ו' ישובו מחר (שלישי) ללימודים, אחרי למעלה מחודשיים של למידה מרחוק. בשבוע הבא צפויים לשוב תלמידי כיתות י"א-י"ב. מה יכלול מתווה החזרה ללימודים? ומי עדיין נשאר בבית? עושים סדר

(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

מחר (שלישי) צפויים לחזור לבתי הספר תלמידי כיתות ה',ו'. הם יצטרפו לתלמידי כיתות א'-ד' שכבר לומדים בשלב זה למעלה משבועיים. חזרתם ללימודים מתאפשרת לאחר ישיבות קבינט שנעשו בנושא, בהן הוחלט כי ניתן להמשיך לפתוח את מערכת החינוך בהדרגה.

מדוע לא חזרו עד היום?

מיד לאחר סיום סגר חגי תשרי, הוחלט במשרד החינוך להשיב בשלב ראשון את תלמידי כיתות א'-ד' בלבד, מאחר והוכח כי ילדים עד גיל עשר פחות מדבקים בקורונה.

בשלב הראשון כיתות א'-ד' למדו בקפסולות (עם 18 תלמידים בלבד + מורה) וכל כיתה השתמשה בשני חדרי כיתות (על חשבון הכיתות הגבוהות יותר שלמדו אז מרחוק), כך שגם מבחינה טכנית לא התאפשר לצרף את תלמידי הכיתות הגבוהות למעגל הלמידה בבתי הספר. בימים האחרונים אושרה הפסקת הקפסולות בכיתות א'-ב', וכעת פונו חלק מהכיתות. נכון לעתה ממשיכות כיתות ג'-ד' ללמוד בקפסולות, וגם כיתות ה'-ו' ילמדו כשהן מחולקות.

תלמידי כיתות י"א-י"ב

יחד עם ההחלטה לצרף את תלמידי כיתות ה'-ו' למעגל הלימודי, הוחלט גם על חזרתם של תלמידי כיתות י"א-י"ב. תאריך היעד שנקבע עבורם הוא יום שלישי הבא (ט"ו כסליו, ה-1 לחודש). נתניהו כבר הודיע כי דבר זה אינו אמור להשתנות. יודגש כי הפתיחה תתאפשר רק בערים ירוקות או צהובות.

מה עם תלמידי כיתות ז'-י'

לא מעט הורים ותלמידים מתוסכלים הרגישו ש"שכחו אותם בבית", מאחר ועל שכבת הגילאים ז'-י' כלל לא דובר עד כה, ואכן, בשלב זה טרם ברור מועד חזרתם של תלמידים אלו ללימודים במוסדות, על אף שמופעלים לחצים לפתוח את המערכת החינוכית כולה.

בנושא זה חשוב לדעת: בחינוך החרדי מקובל, כידוע, ללמוד בבתי ספר יסודיים הכוללים שמונה שנתונים מכיתה א' עד ח', בעוד שבבתי הספר הכלליים החלוקה היא לכיתות א'-ו' ולאחר מכן חטיבה לתלמידי כיתות ז'-י'. כעת טוענים בחינוך החרדי שכוונתו של משרד החינוך בהוראה לפתוח את כיתות ה'-ו' הייתה בעצם לאפשר לבתי הספר היסודיים לפעול במלואם, ומכיוון שכך – במוסדות בהם כוללים בתי הספר  גם את כיתות ז', ח', גם הן אמורות להיפתח יחד עם כיתות ה'-ו'. בשלב זה טרם ידוע אם החינוך החרדי יוחרג.

מי מעכב?

נכון לעתה במשרד החינוך חפצים מאוד לפתוח את כל מערכת החינוך. בישיבת קבינט שעומדת להתקיים היום (שני) צפוי שר החינוך יואב גלנט לתבוע להחזיר מידית את כל תלמידי בתי הספר למסגרת הלימודית. בדיון פנימי במשרדו הוא ציין: "אנו חייבים להציב את חינוך תלמידינו בראש סדר העדיפויות הלאומי, לפני כל נושא אחר".

בעוד שבעבר הקשה גם משרד האוצר על הפתיחה, בשל טענה שאין תקציב עבור מימון קפסולות לתלמידים, כעת נראה שהוא לא יתקע מקלות בגלגלים אם יוחלט לפתוח את כל המערכת.

מי שכן ממשיך להתנגד לחזרה מידית של התלמידים כולם, הוא משרד הבריאות. אמנם את החזרתן של כיתות ה'-ו' השבוע וכיתות י"א-י"ב בשבוע הבא, הוא אישר, אך כל פתיחה של כיתות נוספות הוא מעכב. בנושא זה אמורה לעסוק ישיבת הקבינט שתתקיים היום, שרק בסיומה יהיה ניתן לדעת מה יעלה בגורל מערכת החינוך בישראל.

תגיות:לימודיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה