חדשות בריאות

הפרויקטור אש: "האתגר כרגע הוא במגזר הערבי"

במהלך ביקור בעיריית ירושלים, אמר פרופ' נחמן אש כי החתונות הפירטיות הן "גורם מעודד" לעליית התחלואה בחברה הערבית: "קורא למנהיגי האוכלוסייה הערבית לעודד את ההקפדה על ההנחיות"

פרופ’ נחמן אש, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ נחמן אש, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה החדש, פרופ' נחמן אש, הגיע היום (ראשון) לביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים. במהלך הביקור קיבל אש מהצוות העירוני לניהול משבר הקורונה סקירה מקצועית על מצב התחלואה בבירה ועל מגמותיה. הדיון כלל נציגי משטרה, מד"א, פיקוד העורף ונציגי קופות החולים.

"האתגר של הרשויות מאוד גדול, ובירושלים על אחת כמה וכמה", אמר פרופ' אש. "אני מחזק את ידיכם ואומר לכם – הרשויות במרכז העשייה בעיניי. זה חוד החנית בשטח. אנחנו צריכים לחזק אתכם, ולסמוך עליכם שאתם יודעים לעשות מה שצריך בצורה הטובה ביותר".

אש ציין כי "אנחנו בתקופה עם עלייה בתחלואה, גם אם איטית, בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה סביב אחד. זו נקודת אי יציבות. אנחנו רוצים להרחיב את פתיחת המשק, אבל מצד שני לא לאבד שליטה".

הפרויקטור הבהיר כי האופק ביציאה ממשבר הקורונה טמון בחיסונים: "בשבועות האחרונים היו התפתחויות טובות בנושא, וזה מעודד, אבל צריך אורך רוח. זה לא יקרה מחר בבוקר, יש כמה חודשים שצריך להתמודד. כאשר החיסונים יגיעו, יהיה לנו אתגר גדול מאוד בעידוד האוכלוסייה ללכת להתחסן. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסייה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

"האתגר כרגע הוא במגזר הערבי", הצהיר אש. "החתונות הפירטיות הן גורם מעודד. יש לנו גם עניין של חוזרים מחו"ל שלא שומרים על בידוד. אני קורא למנהיגי האוכלוסייה הערבית לעודד את ההקפדה על ההנחיות. איש לא רוצה שחתונה תהפוך לאירוע הדבקה, וזה מה שקורה".

אש הדגיש את חשיבות הבדיקות כאחת הדרכים להתמודדות עם התחלואה. בהתייחסו לתוכנית "האיים הירוקים" שהוחל בביצועה, אמר: "אם הקונספט של אילת וים המלח יוכיח את עצמו, אני מקווה שנאמץ זאת גם במקומות אחרים. זו אחת הסיבות מדוע צריך להתאמץ להשאיר את הערים והשכונות ירוקות. כדי שנוכל להרחיב את הפעילות".

באשר להמשך חזרתם של התלמידים ללימודים במוסדות החינוך, אמר הפרויקטור: "נצטרך לראות איך עושים בצורה בטוחה פתיחת יותר כיתות". בסיכום דבריו אמר כי "העם כולו עובר תקופה קשה, וחלק מההתייחסות שלנו צריכה להיות איך לחזק את רוחו של העם. רואים את האור בקצה המנהרה, וצריך לעבור את החודשים הקרובים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודה בפתח דבריו לפרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו: "ירושלים היא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל", אמר לאש, "ואני מקווה שיחד אתכם נגיע לסוף תקופת הקורונה. פרסנו לפניכם את האתגרים הרבים שאיתם אנחנו מתמודדים בעיר הגדולה והמייצגת בישראל, ואני סבור שבעזרת עבודה משותפת שלנו שלכם ושל הממשלה נצליח למגר את הנגיף לחלוטין".

תגיות:משה ליאוןנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה