חדשות בארץ

"פרשת משפטים בושה": נציב התלונות נזף במשטרה ובפרקליטות

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת מעצרה של עורכת הדין שקראה לעבר היועמ"ש "פרשת משפטים בושה"

מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, נזף היום (ראשון) במשטרה ובפרקליטות על התנהלותן בפרשת מעצרה של עורכת הדין שקראה לעבר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את המילים "פרשת משפטים בושה",

מעצרה של עורכת הדין, המתגוררת בשכנות למנדלבליט, בוצע בשבת לפני מספר חודשים. על פי התלונה שהוגשה לנציב, היא עוכבה על ידי השוטרים שהגיעו למקום, ואוימה לעיני ילדיה, כי אם לא תעלה לניידת – תיעצר ותאזק באופן מיידי: "עורכת הדין הסבירה לשוטרים כי לא עברה כל עבירה, וציינה בפניהם כי היא שומרת שבת, אך הדבר לא הועיל והיא הוסעה לתחנת המשטרה, שם נחקרה באזהרה, נלקחו טביעות אצבעותיה ונפתח נגדה תיק, אשר הועבר לפרקליטות".

הנציב קיבל את התלונה, וקבע כי המעצר ופתיחת התיק נגד עורכת הדין נעשו "על לא עוול בכפה". לדבריו, הוא אומנם "לא נדרש להתנהלות המשטרה במקרה זה, מאחר שבהתאם לחוק זו אינה חוסה בצל ביקורת הנציבות. עם זאת, הובלת אזרחית נורמטיבית בשבת לתחנת משטרה ברכב משטרתי, בעקבות התבטאות מותרת בהחלט, ובוודאי כשלא עשתה דבר וחצי דבר בניגוד לחוק, הינה התנהלות המחייבת תיקון והפקת לקחים". רוזן העביר את הטיפול בעניין למ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן.

באשר לפרקליטות, מתח רוזן ביקורת על העיכוב בטיפול בתיק, שנמשך לאורך חודשים, ואמר כי התלונה בנושא זה מוצדקת. בהתייחסותה לתלונה, ציינה פרקליטת המחוז כי העיכוב נגרם עקב תקלה טכנית בממשק הדיגיטלי, שהופעל על ידי תחנת המשטרה כפיילוט להעברת תיקים, ולאור ריבוי התקלות הוחלט להפסיק את השימוש בו. לדבריה, עם חשיפת המקרה היא ביקשה לקבל את התיק מהמשטרה לפרקליטות, ומשהובא לפתחה, הורתה על גניזתו בעילה של "היעדר עבירה פלילית".

על אף שהעיכוב נבע מתקלה טכנית, קבע הנציב כי "התלונה הציפה מכשלה שלפיה הפרקליטות, לאחר קבלת התיק בממשק הדיגיטלי, השיבה אותו למשטרה לצורך השלמת מסמכים ובכל העת הזו, שכאמור, נפרסה על פני חודשים ארוכים, נתייצגה הפרקליטות כמי שדוממת על מקומה ונסתם הגולל על טיפולה. הילכך, מצא הנציב להמליץ לפני המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) לבחון הנושא ולקבוע נהלים מחייבים שיהא בהם למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

בכל הנוגע לטענות שעלו נגד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, קיבל רוזן את עמדתו של מנדלבליט: "היועץ המשפטי לממשלה הבהיר בהתייחסותו, כי הוא לא הגיש תלונה נגד עורכת הדין, לא התבקש למסור עדות ולא היה מעורב כלל בטיפול באירוע, אשר בוצע על ידי המשטרה והפרקליטות".

תגיות:משטרת ישראלאביחי מנדלבליטנציב תלונות הציבור על שופטיםדוד רוזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה