חדשות בריאות

ה-FDA העניק אישור חירום לקוקטייל הנוגדנים לקורונה של רג’נרון

מנהל המזון והתרופות בארצות הברית אישר שימוש חירום בקוקטייל התרופות שפיתחה חברת רג'נרון לטיפול בקורונה. הנשיא דונלד טראמפ, טופל בתרופה זו לאחר שנדבק בנגיף

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מנהל המזון והתרופות בארצות ברית (FDA) הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי העניק אישור לשימוש חירום בקוקטייל התרופות נגד קורונה של חברת רג'נרון. מדובר בתרופה שניתנה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במסגרת הטיפול שקיבל לאחר שנדבק בנגיף.

מה-FDA נמסר, כי האישור לשימוש בתרופה ניתן עבור חולים שמצבם קל עד בינוני, ואשר נמצאים ב"סיכון גבוה" לכך שמצבם יוחמר. מדובר, בין היתר, באנשים בני 65 ומעלה או כאלו הסובלים ממחלות כרוניות מסוימות. עוד צוין, כי אין אישור להשתמש בתרופה במקרים של חולי קורונה מאושפזים או מי שנזקקים לטיפול בחמצן בשל הנגיף.

התרופה, המכונה REGN-COV2, מבוססת על כמות גדולה מאוד של שני נוגדנים מלאכותיים נגד חלבון הספייק הממוקם על גבי מעטפת נגיף הקורונה. הטיפול נחשב ליעיל ביותר עבור חולים שמקבלים אותו בשלב מוקדם של המחלה, וככל הנראה במקרה של טראמפ הוא שהצליח להציל את חייו.

מחברת רג'נרון נמסר, כי מנות התרופה המיוצרים על ידה צפויים להספיק לטיפול בכ-80 אלף חולים עד סוף החודש, ובכ-200 אלף חולים עד תחילת 2021. מספר החולים שיוכלו לקבל את הטיפול עד סוף ינואר 2021 מוערך בכ-300 אלף.

בתוך כך, חברות פייזר וביונטק הודיעו שלשום, כי פנו ל-FDA בבקשה להעניק להן אישור חירום לשימוש בחיסון שפיתחו נגד קורונה. כזכור, ביום רביעי האחרון מסרו שתי החברות כי השלימו את השלב השלישי בניסוי הקליני שערכו בחיסון, בו השתתפו כ-44 אלף מתנדבים. מניתוח סופי של תוצאות הניסוי עלה, כי החיסון נמצא יעיל ב-95%. יעילותו של החיסון באנשים מעל גיל 65 הסתכמה ביותר מ-94%.

תגיות:תרופהחיסוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה