חדשות יהדות

הזום הגדול בעולם, מגה התוועדות: 5,000 שלוחי חב"ד השתתפו בכינוס וירטואלי

ההתוועדות החסידית – חב"דית התקיימה השנה דרך תוכנת זום. במהלכה נאמו 450 איש, והיא נמשכה 6 ימים ברצף

  • ו' כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הזום הגדול בעולם: ההתוועדות החסידית – חב"דית התקיימה בשבוע שעבר דרך תוכנת זום, וארכה 136 שעות ו-45 דקות. זהו מפגש הזום הארוך ביותר שהתקיים אי פעם.

במקום הכינוס הפיזי הקבוע המתקיים מדי שנה בניו יורק, אליו מגיעים שליחי חב"ד מכל העולם – הכינוס התבצע באופן וירטואלי, בשל נגיף הקורונה המשתולל ומשתק את העולם.

מדי שנה מתקיים כינוס השלוחים העולמי בסמיכות לראש חודש כסלו, ובו מתאספים כל שלוחי חב"ד בשכונת קראון הייטס בברוקלין שבניו יורק. הכינוס נמשך על פני כמה ימים, שבהם ישנן סדנאות במגוון תחומים שעשויים לעזור לשלוחים, תפילה משותפת על קבר הרבי, תמונה משותפת, והבאנקט שהוא אירוע הסיום של כינוס השלוחים העולמי בו משתתפים כל השלוחים, חלקם יחד עם תומכיהם הפיננסים. אחד האירועים המיוחדים בבאנקט הוא ה'רולקול', בו קמים השלוחים על-פי הכרזת המנחה את מקום שליחותם.

השנה, החל הכינוס באמצעות "מלווה מלכה" וירטואלי של כינוס השלוחים, בעת צאת השבת באוסטרליה. הוא התקיים ברצף בלייב, ונמשך כשישה ימים: החל בשעה 5:30 בבוקר על פי שעון ניו יורק, ב-14/11, והסתיים ביום חמישי בשעה 10:00 בערב, ב-19/11.

הכינוס התקיים באופן מיוחד: מדי כמה שעות התחלף מנהל. כל מנהל ממקום אחר בעולם, בשעה אחרת בעולם. כיוון ששלוחי חב"ד פרוסים בכל רחבי העולם, התקיימו שיחות מרתקות לאורך כל שעות היממה.

במפגש השתתפו, ככל הנראה, רוב שלוחי חב"בעולם. מדובר בכ-5,000 שליחים, ועוד מאות מחסידי חב"ד נוספים שצפו. במשך רוב הזמן היה הזום בתפוסה מלאה – כ-1,000 איש. כמות הדוברים היתה ככל הנראה בסביבות 450 איש, וזוהי הפעם הראשונה ב-37 השנים האחרונות שהכנס נערך באופן מקוון לחלוטין.

לאור הכינוס הייחודי, כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר את הדברים הבאים: "הייתי באולם הזה בניו יורק בשנה שעברה, יחד עם 4,000 שליחי חב"ד. השבוע עמד שם לבדו הרב משה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד, והנחה את כנס השליחים העולמי של התנועה – ללא קהל. התמונה הקבוצתית המפורסמת לא צולמה, וכולם התבקשו להישאר בבית בגלל הקורונה. בתקופה כה קשה, המסר של הרב קוטלרסקי לאלפי שליחי חב"ד שצפו בו, ולכל העולם היהודי, היה חשוב במיוחד: 'בפרשת השבוע יצחק אבינו מוצא את עצמו מול ניסיון קשה. האויבים שלו סותמים את כל הבארות שחפר אברהם אביו. מה הוא עושה? הולך וחופר בארות חדשות. הוא מצא דרך להגיע מחדש למים חיים. אנחנו עומדים מול אתגר כזה היום – בתי הכנסת נסגרו, הקהילות לא נפגשות, אנשים לא יכלו להגיע אפילו לליל הסדר ולראש השנה. מה אנחנו עושים? יוצאים לחפור בארות חדשות. פותחים שיעורים מרחוק ולומדים און-ליין, שולחים מאות אלפי ערכות של ליל הסדר לאנשים שערכו ליל סדר בפעם הראשונה לבדם, פותחים מניינים בחוץ לפי ההנחיות. יכולנו לעמוד מול הקורונה ולומר: 'מצטערים, זה זמן שבו אנחנו רוצים לפעול – אבל פשוט לא יכולים'. אבל זו לא התשובה. תמיד צריך למצוא דרכים חדשות.

"מהי התרופה המדויקת למצב? לפעמים כשמישהו חולה והרופאים לא יודעים מה הטיפול המדויק, הם נותנים לו קוקטייל. הם פשוט לוקחים את המיטב מכל מה שיש להם. כך גם אנחנו עכשיו, מנסים להוסיף טוב בכל המישורים – חסד, תורה, תפילין, צדקה, מזוזה, תפילה. זו הדרך שלנו לקדם את העולם לסוף המגיפה הזו, ולגאולה האמיתית והשלמה", סיימה רהב מאיר לצטט את דבריו של הרב קוטלרסקי.

תגיות:זוםחב"דההתוועדות החסידית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה