חדשות בריאות

בעקבות הקורונה, קורא הרב לוינשטיין: "אל תזמין מחו"ל. קנה אצל השכן שלך שקורס"

"בימים אלו אל תזמין באינטרנט. תיכנס לחנות ותקנה אצל השכן שלך, שכבר חצי שנה פתוח – סגור – פתוח – סגור, ועכשיו 4 איש עומדים לו בחנות": זעקתו של הרב שלמה לוינשטיין

  • ג' כסלו התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגאון רבי שלמה לוינשטיין קורא לציבור כי בימים אלו ראוי שלא לקנות מחו"ל דרך האינטרנט, אלא לרכוש בישראל, ולסייע לבעלי החנויות להתפרנס בכבוד. את הדברים אמר הרב בשיעורו השבועי על פרשת תולדות שנמסר היום (חמישי).

"בימינו להיכנס לחנות ולקנות אצל מוכר יהודי, זו הדרגה הגבוה ביותר של צדקה", הפתיע הרב לוינשטיין את שומעיו. "תיכנס אליו ותקנה אצלו. זו הדרגה הגבוהה ביותר של צדקה, למה? אתה נותן לו להתפרנס בכבוד, זה הדרגה הכי גבוה של צדקה, כתוב כך ברמב"ם".

משבר הקורונה, הסגרים, וההגבלות שהוטלו על בעלי החנויות גבו מחירים כבדים מבעלי עסקים. "במצב של היום, שיש סייל, בלאק פריידי אנשים מזמינים באינטרנט, ומה עם השכן שלך שעוד מעט יסגור את החנות שכבר חצי שנה הוא לא עובד?!" זעק הרב לוינשטיין את זעקתם של בעלי העסקים.

(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

"לפעמים אדם מאבד את הראש בשביל לחסוך 10 שקל הוא מזמין דרך האינטרנט. תרחם, יש לך פה שכן שחצי שנה פתוח – סגור - פתוח – סגור, ועכשיו ארבע איש עומדים לו בחוץ", כאב הרב את כאבם של המובטלים, ובעלי העסקים שקורסים, וסיים את דבריו: "בזכות צדקה מחיים מתים, והקב"ה משלם".

בחומש ויקרא (כה, לה) מבואר כי יש להלוות לכל אדם שאיבד את כושר העבודה שלו, וצריך הלוואה כדי לחדש את היכולת שלו להתפרנס: "וכי ימוך אחיך, ומטה ידו עימך- והחזקת בו, גר ותושב וחי עימך". הסיוע יכול להיות גם על-ידי שותפות בעסק, ובלבד שלא לוקחים ריבית.

צפו בדבריו של הרב שלמה לוינשטיין:

תגיות:עסקיםאינטרנטקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה