חדשות בעולם

כמה (לא) מפתיע: למרות הסכם השלום - איחוד האמירויות הצביעה נגד ישראל באו"ם

למרות הסכמי השלום שנחתמו בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין - שתיהן הצביעו נגד הצעה ישראלית שעלתה באו"ם. השגריר ארדן בתגובה: "זה לא הגיוני. זו התנגדות שנובעת מאנטישמיות"

אא

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, העלה הצעה לקידום יזמות וחדשנות במועצת האו"ם ונתקל להפתעתו בהתנגדות מצד שתי מדינות ערביות, שרק לאחרונה חתמו על הסכם נורמליזציה עם ישראל: איחוד האמירויות הערביות ובחריין. 

למרות שההצעה עברה ברוב של 144 מדינות שתמכו בה - 26 מדינות, ובתוכן איראן, לוב, סוריה, לבנון, צפון קוריאה, אינדונזיה וכאמור גם בחריין והאמירויות - התנגדו לה. 

לדברי ארדן, מדובר בהחלטה שמהווה הישג עבור ישראל, ולא רק. "העברת ההחלטה היא הישג חשוב עבור ישראל ועבור כל מדינה שרואה חשיבות בבניית עתיד טוב יותר לאזרחיה", כך אמר ארדן בנאומו מול הוועדה הכלכלית של האו"ם.

לדידו, ההתנגדות של המדינות הללו, לרבות בחריין והאמירויות, נובעת אך ורק מאנטישמיות, ולא מסיבות הגיוניות.  "לצערי, ישנן מדינות שמכירות בחשיבות של החדשנות ולמרות זאת החליטו להתנגד", אמר ארדן בנאומו בוועדה. "ההתנגדות של חלקן נובעת מאנטישמיות ושנאה ולא מסיבות הגיוניות והמדינות הללו צריכות להתבייש. במקום לדאוג לעתיד טוב יותר, הן בוחרות להמשיך להישאר מאחור ולדבוק בגזענות ובפוליטיזציה".

תגיות:או"םהסכם שלוםאיחוד האמירויותנגד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה