חדשות בארץ

כתב אישום: תושב רהט תכנן פיגוע נגד שוטרים בהר הבית

תושב העיר הבדואית רהט מואשם, כי התכוון לבצע לפני כשבועיים פיגוע נגד אנשי כוחות הביטחון בהר הבית. הוא עורר את חשדם של שוטרים שסיירו בעיר העתיקה, ונעצר על ידם בטרם הספיק לבצע את זממו

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ואליד אבו מדיעם, אזרח ישראל בן 20 המתגורר ברהט, המואשם כי ניסה לפני כשבועיים לבצע פיגוע לאומני נגד אנשי כוחות הביטחון בהר הבית. הוא נעצר על ידי שוטרים סמוך לשער האריות לפני שהספיק לבצע את זממו.

על פי פרטי כתב האישום, הנאשם תכנן לבצע את הפיגוע נגד שוטרים וחיילים ולמות כ"שהיד" בעקבות כעס שצבר לטענתו כלפי אנשי ביטחון יהודים. ב-6 בנובמבר הוא החליט לבצע את תוכניתו עוד באותו לילה, ולגרום למותו של שוטר או חייל.

טרם יציאתו לירושלים, סיפר הנאשם לאשתו על כוונותיו, נפרד ממנה לשלום וביקש ממנה שלא תספר לאיש על התוכנית. היא ניסתה להניא אותו, אולם לא הצליחה. הנאשם הצטייד בסכין יפנית, התקשר לחבר וביקש ממנו לעשות לו טובה ולהסיעו לירושלים על מנת להתפלל. הוא אף חיפש לרכוש גז מדמיע וסכין, אך לא מצא בשעת לילה.

במהלך הנסיעה, התנהגותו של הנאשם עוררה את חשדו של החבר, ששאל אותו אם הוא מתכנן לבצע פיגוע. כשהשיב הנאשם בחיוב, עצר הנהג את הרכב, ואמר לו לרדת ולחשוב שוב על מעשיו. הנאשם הצליח לשכנע אותו להמשיך בנסיעה, בטענה כי צחק עליו. הוא הוציא מברג מתא ברכב והסתיר אותו בבגדיו. הוא גם לא ענה לשיחות ולהודעות מאשתו, וכתב לה כי אם תגלה אודות התכנון שלו – יגרש אותה.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנהג הסיע את חברו לשער שכם. אבו מדיעם ירד מהרכב סמוך לשעה 1:00 בלילה, והחל לצעוד ברחובות העיר העתיקה עד שהגיע סמוך לשער האריות, כשהוא מחפש אחר הכיוון המוביל למסגד אל-אקצא בהר הבית. שוטרים שביצעו סיור במקום הבחינו בו, ועצרו אותו מאחר שעורר את חשדם.

התיק נחקר ע"י יחידת פח"ע ימ"ר נגב במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:ניסיון פיגועכתב אישוםרהט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה