ונשמרתם

"להעיף את משחק המגנטים מהבית, זה אסון לילדים"

בליעת חרוזי מגנט קטנים על ידי ילדים עלולה ליצור חור במעי ולסכן את חייהם. ד"ר אורן תבור, רופא בכיר במיון ילדים בבית החולים איכילוב: "ממליץ להוריד את הצעצוע מהמדפים"

  • ג' כסלו התשפ"א
המגנט שנבלע (קרדיט צילום: דוברות איכילוב)המגנט שנבלע (קרדיט צילום: דוברות איכילוב)
אא

בחודשים האחרונים הגיעו לחדרי המיון ברחבי הארץ ילדים, שבלעו חרוזי מגנט קטנים הנמכרים בחנויות משחקים. מדובר בתופעה מסוכנת, שכן המגנטים נפרדים במהלך מסלולם במעי. הם עלולים להתחבר משני צידי לולאות מעי, וליצור בכך חור במעי – מצב המהווה סכנת חיים.

בבית החולים איכילוב בתל אביב מספרים על מספר מקרים שהגיעו אליהם לאחרונה. הפעוט הראשון שדווח עליו כמי שבלע חרוזים מהמשחק נותח כמצב חירום עם חסימת מעי. שניים נוספים אושפזו עם צילומים חוזרים במשך הלילה, על מנת לעקוב אחרי תנועת החרוזים במעי. השבוע הגיע פעוט נוסף שבלע מספר חרוזים, והם נתקעו וחסמו את הוושט. ד"ר אמיר בן טוב, מומחה בגסטרו ילדים בבית החולים, שלף את המגנטים בחדר ניתוח בעזרת גסטרוסקופיה דחופה.

"אני ממליץ בחום על הורדת הצעצוע מהמדפים", אמר ד"ר אורן תבור, רופא בכיר במיון ילדים באיכילוב. "המגנטים אלו נמצאים בכל חנות צעצועים, ובעוד ילדים בני 8 מרכיבים מהם יצירות, האחים הקטנים, הפעוטות, מכניסים לפה ומגיעים לכאן במצב מסוכן. פניתי לארגון 'בטרם', שהתחיל לקדם את הנושא מול משרד הכלכלה, על מנת לעצור את ייבוא המשחק ולעצור את המקרה הבא".

א., אמו של הפעוט בן השנתיים ששוחרר השבוע לאחר שעבר ניתוח חירום, הוסיפה: "אני מבקשת מכל ההורים להעיף את המגנטים האלו מהבית. הילד שלי כמעט מת בגלל שטות. את הלילה הנורא, שעמדנו מחוץ לחדר ניתוח בשלב שהרופא שלף לו מגנט מגנט מהמעי, אני לא מאחלת לאף אחד. חשוב להרחיק את זה מילדים כי זה פשוט אסון".

תגיות:ילדיםמשחק מגנטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה