חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם פומפאו ושר החוץ של בחריין: "בונים גשר של שלום"

ראש הממשלה נפגש במעונו עם מזכיר המדינה האמריקני היוצא, מייק פומפאו, ועם שר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. נתניהו: "הסכמי אברהם לא היו נחתמים ללא תמיכתו ומנהיגותו של טראמפ"

נתניהו, פומפאו וא-זיאני (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, פומפאו וא-זיאני (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) מפגש משותף עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, ושר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני. בפתח הפגישה, שנערכה במעון ראש הממשלה בירושלים, נשאו השלושה הצהרות.

"רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון, חתמנו על הסכמי אברהם המכוננים", אמר נתניהו בפתח דבריו. "שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. אני לא חושב שאפשר להתעלות על זה. היום אנחנו עושים היסטוריה שוב. זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מממלכת בחריין למדינת ישראל. הוא מסמל ציון דרך חשוב נוסף בדרך לשלום בין שתי מדינותינו ולשלום באזור".

"השלום בין ישראל לבחריין בנוי על יסודות יציבים של הערכה הדדית ואינטרסים משותפים", הוסיף נתניהו. "בדומה לישראל, בחריין מכבדת את העבר בזמן שהיא מאמצת את העתיד. בדומה לישראל, בחריין קטנה בגודלה אך גדולה בשאיפותיה. בדומה לישראל, בחריין בנתה כלכלה משגשגת באמצעות טיפוח חדשנות ומיזמים חופשיים. לבחריין יש גז טבעי ונפט. עם זאת, היא אינה תלויה במשאבים אלה לבדם. יש לה כלכלה איתנה ומודרנית עם מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה פיננסית משגשגים, ייצור אלומיניום חדשני, תעשיית תיירות חדשנית ותחומים רבים אחרים".

"מה שאנחנו עושים היום, בביקור הזה, הוא הרחבה של אותם תחומים רבים. מכיוון שמה שאנו עושים הוא לאפשר זרימה חופשית של רעיונות, ממציאים, יזמים בין ישראל לבחריין בשני הכיוונים. אנו משחררים כוח כלכלי אדיר ורב עוצמה, וכוח לשלום לטובת שני העמים שלנו".

"אנו לא עושים זאת בעתיד הרחוק. אנו עושים זאת כעת, בעודנו מדברים. זה קורה במהירות מדהימה. ישראלים טסים לבחריין, בחריינים טסים לישראל. השמיים כבר לא מהווים את הגבול. היום המלך חאמד ואני בונים גשר של שלום, שרבים יעברו בו בעתיד".

בהמשך דבריו הודה נתניהו למזכיר המדינה היוצא: "מייק, אני מודה לך שוב על ידידותך הבלתי מעורערת. איני אומר זאת כמס שפתיים – ידידות בלתי מעורערת, מתמשכת בכל הזמנים. אני מבקש ממך למסור לנשיא טראמפ את הערכתי העמוקה, ואת הערכתה של אומתנו אסירת התודה על כל מה שהוא וממשלו עשו למען מדינת ישראל ולמען השלום. לישראל ובחריין היו קשרים רבים לאורך השנים, אבל בכנות רבה – היום הזה לא היה קורה, הסכמי אברהם אלה לא היו נחתמים, ללא תמיכתו החיונית של הנשיא טראמפ ומנהיגותו".

פומפאו, שדיבר לאחר מכן, הביע תקווה לכך ש"יהיו עוד הסכמים רבים בהמשך. ההסכמים האלו חשובים מסיבות רבות. הם פותחים אפשרויות נפלאות למסחר ולשיתוף פעולה כלכלי בעתיד. הם גם מבשרים למדינות מזיקות כמו איראן, שההשפעה שלהן באזור דועכת ושהן מבודדות יותר מתמיד עד שישנו כיוון. ישראל ובחריין מוכיחות שאפשר להפוך חזון למציאות".

שר החוץ של בחריין הביע אופטימיות לגבי העתיד: "אנחנו מצפים להתאושש ממגפת הקורונה, ומדגישים את הנכונות שלנו לשתף פעולה בהתאוששות הבריאותית שאחריה. השלום יהיה שלום חם, שהעמים שלנו ירוויחו ממנו. אנחנו נתמקד בתחומים שונים, בהם: סחר, השקעות, יזמות, תיירות, בנקאות, בריאות, חינוך, טכנולוגיה וחדשנות. אנחנו מצפים לפתיחת שירותי התעופה בין בחריין לישראל. בנוסף לכך, נהיה עדים בקרוב לפתיחה ההדדית של שגרירויות שתי המדינות". א-זיאני הביע את ביטחונו כי שיתוף הפעולה בין בחריין וישראל יסלול את הדרך לשלום במזרח התיכון: "כדי לייצב שלום כזה – הסכסוך הישראלי-פלסטיני צריך להיפתר. אני קורא לשני הצדדים להתיישב לשולחן המשא ומתן כדי להגיע לפתרון בר קיימא של שתי מדינות".

תגיות:בחרייןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה