חדשות בארץ

כתב אישום נגד קצין מג"ב שתקף תושב מאה שערים

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד קצין מג"ב, המואשם שתקף בחודש אפריל את תושב מאה שערים: "באקט שרירותי הדף אותו בחוזקה בשתי ידיו"

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מירון אליה, מפקד צוות במשמר הגבול, בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

מפרטי כתב האישום עולה, כי בתחילת חודש אפריל, בשעות הערב, סיים כוח מג"ב בפיקודו של אליה לטפל באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים ועשה את דרכו אל מחוץ לשכונה.

באותה עת צעד עורך הדין דב פרנקל, תושב השכונה, לכיוון ביתו. פרנקל הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש ממנו לעזוב את המקום, פרנקל השיב "בסדר" והמשיך ללכת.

על פי הודעת משרד המשפטים, "בשלב זה, החל הנאשם בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיפו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש". כתוצאה מהדחיפה, נגרמו לפרנקל שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו.

עורכת הדין ליאת יוניאן ממח"ש אמרה: "לאחר חקירה מקיפה, שהחלה בסמוך לאירוע, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום כנגד קצין משטרה בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. מדובר באירוע שהתרחש לאחר סיום טיפול בהפרות סדר, במהלך יציאת כוח משטרתי משכונת מאה שערים".

"מחומר הראיות עלה כי הקצין, שעמד בראש הכוח, רץ לעברו של אזרח שהלך ברחוב, שלא היווה באותה עת כל הפרעה לציבור או לשוטרים, ובאקט שרירותי הדף אותו בחוזקה באמצעות שתי ידיו. כתוצאה מכך הושלך האזרח למרחק על הכביש. בסמוך לאחר מכן המשיך הכוח המשטרתי, ובו גם הקצין, ביציאה מהשכונה מבלי לסייע לאזרח השרוע על הקרקע. כתוצאה מנפילתו של האזרח על הקרקע, נגרמו לו חבלות קלות".

תיעוד התקיפה (צילום: מצלמת אבטחה)

תגיות:תקיפהכתב אישוםמאה שעריםמח"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה