חדשות בארץ

בתגובה להנחת המטענים: צה"ל תקף מטרות איראניות בסוריה

חיל האוויר תקף מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא סוריה, וזאת בתגובה להנחת המטענים סמוך לגדר הגבול. בסוריה דיווחו על שלושה חיילים הרוגים וחייל נוסף פצוע. כוחות הנדסה של צה"ל נטרלו את המטענים בהצלחה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:31)

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) בסוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי, זאת בתגובה להנחת המטענים סמוך לגדר הגבול. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים, וכן סוללות טילי קרקע אוויר. כלי התקשורת הרשמיים בסוריה דיווחו, כי שלושה חיילים סוריים נהרגו בתקיפה וחייל נוסף נפצע. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, טען כי בתקיפה נהרגו עשרה בני אדם, מתוכם חמישה אנשי כוח קודס. בצה"ל תגברו את מערך כיפת ברזל בצפון הארץ והעלו את הכוננות, אולם בשלב זה השגרה האזרחית נמשכת כרגיל.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי התקיפה כללה שמונה מטרות, מאזור הגבול ועד למרחב דמשק. בין היעדים שהותקפו – מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים בסמוך לשדה התעופה הבין-לאומי של דמשק; אתר צבאי חשאי, המשמש למגורי בכירי כוח קודס מדרום-מזרח לדמשק; מפקדת דיוויזיה 7 ברמת הגולן הסורית, ממנה מקודמים פיגועי טרור; וסוללות של טילי קרקע-אוויר מתקדמים.

מיקום זירת המטענים (דובר צה''ל)מיקום זירת המטענים (דובר צה''ל)

המטען שאותר (צילום: דובר צה''ל)המטען שאותר (צילום: דובר צה''ל)

זילברמן ציין כי המטענים הינם מטעני כלימגור, שהונחו במקום ששימש כבית חולים שדה עבור הפצועים הסורים במהלך מלחמת האזרחים. כוחות הנדסה קרבית של צה"ל נטרלו בהצלחה את המטענים.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

בדובר צה"ל הוסיפו, כי המטענים הונחו ידי חוליה שפעלה בהכוונה איראנית: "חשיפת זירת המטענים מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו, וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש".

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

שר הביטחון בני גנץ התייחס אתמול לחשיפתה של זירת מטעני החבלה, במהלך ביקור שערך בפיקוד הצפון. "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בגזרת הצפון", אמר. "לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית. לפני מספר שעות התגלה מטען בגזרת רמת הגולן. אני מבקש להגיד באופן ברור: סוריה אחראית לנעשה משטחה, כדוגמת המטען הזה ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחיזבאללה. אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה".

תגיות:איראןסוריהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה