חדשות בארץ

מגישת CNN התנצלה: לא הייתי צריכה להשוות בין טראמפ לליל הבדולח

לאחר הסערה שחוללו דבריה, בהם השוותה בין אירועי ליל הבדולח לארבע שנות כהונתו של ממשל טראמפ, הביעה כריסטיאן אמנפור את התנצלותה: "מתחרטת על הכאב שנגרם"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מגישת CNN, כריסטיאן אמנפור, התנצלה אמש (שני) בתוכניתה על ההשוואה שעשתה בין אירועי ליל הבדולח לארבע שנות כהונתו של ממשל טראמפ.

"התייחסתי ליום השנה ה-82 לליל הבדולח, כפי שאני עושה לעיתים קרובות", אמרה אמנפור בסיום התוכנית. "זה האירוע שהחל את זוועות השואה. ציינתי גם את המתקפות של הנשיא טראמפ על ההיסטוריה, העובדות, הידע והאמת. לא הייתי צריכה לחבר בין שתי המחשבות".

"אני מתחרטת על הכאב שנגרם מדבריי", הוסיפה המגישה הבכירה. "הכוונה שלי הייתה לומר כיצד הדמוקרטיה עלולה לחמוק, וכיצד עלינו לשמור תמיד בקנאות על ערכינו הדמוקרטיים".

כזכור, ביום חמישי האחרון אמרה אמנפור בפתח תוכניתה כי "השבוע לפני 82 שנה התרחש ליל הבדולח. זו הייתה יריית הפתיחה של הנאצים על הציוויליזציה האנושית, שהובילה לרצח עם. אותו מגדל של ספרים בוערים הוביל למתקפה על עובדות, ידע, היסטוריה ואמת. אחרי ארבע שנות של מתקפה מודרנית על אותם ערכים מצדו של דונלד טראמפ, צוות ביידן-האריס מתחייב לחזור לנורמות, כולל האמת".

דבריה של אמנפור חוללו סערה ברשת, וגולשים רבים דרשו ממנה להתנצל. דני דיין, קונסול ישראל לשעבר בניו יורק, כתב כי "ההשוואה הנואלת שערכה אמנפור בין ליל הבדולח לשנות טראמפ הייתה צריכה להביא לפיטוריה המיידיים מ- CNN. אין חסינות בפני הכחשת שואה".

הליגה נגד השמצה בארצות הברית גינתה אף היא את הדברים: "אין כל השוואה בין השואה ומה שמתרחש בארצות הברית", נאמר בהודעה שפרסמה. "מומחים ופוליטיקאים צריכים להימנע מהשוואות שטחיות שכאלה, הן פוגעות ואינן רגישות לזכרה של השואה".

בעקבות דבריה של אמנפור, פנה משרד החוץ לרשת CNN בדרישה להתנצלות רשמית. במכתב שנשלח מהמשרד לרשת, נכתב כי ההשוואה "אינה במקום" וכי נדרשת התנצלות על כך. שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שלחה אף היא מכתב מחאה ל-CNN: "קראתי למנחה שלהם להתנצל על השימוש הציני בזיכרון השואה, לאחר שהשוותה בין אירועי ליל הבדולח לימי ממשל טראמפ. בייחוד היום, כשהאנטישמיות ממשיכה להרים ראש, ולאיים על יהודים מסביב לעולם, אני מצפה מ- CNN להיות שותפים למאמץ הגלובלי להילחם במגפה המסוכנת הזו, ולא להצית את הלהבות שלה".

בלילה שבין ה-9 ל-10 בנובמבר 1938, ערכו הנאצים פוגרום נגד יהודים ברחבי גרמניה ואוסטריה. מאות בתי כנסת הוצתו, בתי קברות יהודיים רבים חוללו, ואלפי חנויות בבעלות יהודית נבזזו ונהרסו. במהלך הלילה ובימים שלאחר מכן נעצרו כ-30 אלף יהודים ונשלחו למחנות ריכוז. ההערכות לגבי מספר היהודים שנרצחו בפוגרום ובמחנות בעקבות ליל הבדולח נעות בין 1,500 ל-2,500.

תגיות:כריסטיאן אמנפורCNNדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה