חדשות בארץ

חודשיים לאחר התפטרותו: ליצמן יחזור לכהן כשר הבינוי והשיכון

יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, שהתפטר מתפקידו כשר הבינוי והשיכון על רקע הטלת הסגר בחגי תשרי, סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על חזרתו לתפקיד

ליצמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ליצמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, סיכם הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו מחדש לשר הבינוי והשיכון, חודשיים לאחר שהתפטר מהתפקיד.

התפטרותו של ליצמן באה על רקע החלטת הממשלה לאמץ את המלצת פרויקטור הקורונה דאז, פרופ' רוני גמזו, ולהטיל סגר מלא בראש השנה וביום הכיפורים. בחודש שעבר הוא הוחלף על ידי חבר הכנסת יצחק כהן מש"ס, שמונה גם לשר במשרד האוצר. אלא שבשבוע שעבר הודיע כהן לראש הממשלה על התפטרותו מכהונת שר הבינוי והשיכון, בשל רצונו להתמקד בתפקידו באוצר. בדיונים שנערכו בימים האחרונים עלה שמו של מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, המקורב לליצמן, כמועמד לכהן כשר, אולם בסופו של דבר הודיע ליצמן על חזרתו לתפקידו.

כזכור, במכתב ההתפטרות שמסר לנתניהו לפני כחודשיים, מתח ליצמן ביקורת חריפה על גמזו, והאשים אותו בכוונה להטיל סגר מלא דווקא בחגים. "במשך חודש ימים אני שומע על התוכניות לסגור את המדינה בחגים, והתרעתי לאורך כל הדרך שזהו עוול וזלזול במאות אלפי אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים", אמר לאחר ההתפטרות. "אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו? למה חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור? אני רואה כפגיעה ערכית מהותית את העובדה שחגי ישראל הפכו למשהו שניתן לפגוע בהם, בתכנון מראש, לעומת תחומים אחרים כהפגנות המוניות, עונת החופש ביולי-אוגוסט וכדומה. מצערת העובדה שהסגר בחגים תוכנן וסומן מראש בידי פרויקטור הקורונה, וזאת מחוסר הערכה לחגי ומועדי ישראל".

תגיות:יעקב ליצמןמשרד הבינוי והשיכון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה