חדשות בריאות

נתניהו: "שוחחתי עם פוטין בנוגע לרכישת החיסון הרוסי"

ראש הממשלה מסר במסיבת עיתונאים, כי קבינט הקורונה אישר את חזרתן ללימודים של כיתות ה'-ו' ביום שלישי הבא, ושל כיתות י"א-י"ב שבוע לאחר מכן. מרכזי הקניות הפתוחים ביישובים הירוקים ייפתחו כבר מחר

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) את הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ להמשיך במהלך לפתיחת מערכת החינוך. על פי ההחלטה, תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים ביום שלישי הבא, ותלמידי י"א-י"ב ישובו למוסדות החינוך בשבוע שלאחר מכן. עוד הוחלט כי מרכזי הקניות הפתוחים הממוקמים ביישובים הירוקים ייפתחו כבר מחר, וכי על הערים האדומות יוטל סגר.

במסיבת עיתונאים שנערכה בתום ישיבת הקבינט, מסר נתניהו על ההחלטות ועדכן גם בנושא החיסון נגד קורונה. "אני בטוח ששמעתם את החדשות המצוינות מהיום של חברת מודרנה על כך שפיתחה חיסון ביעילות של 94.5%", פתח. "כבר בחודש יוני אישרתי עם שר הבריאות יולי אדלשטיין את החתימה עם מודרנה על אספקת חיסונים לישראל. אני רוצה להבטיח לכם, שישראל תהיה אחת המדינות הראשונות שיקבלו את החיסון של מודרנה. ביום שישי חתמנו גם עם חברת פייזר על אספקה של 8 מיליון חיסונים ל-4 מיליון אזרחים – 2 מנות חיסון לכל אזרח".

"לפני שעה קלה שוחחתי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על האפשרות לרכוש אופציה על החיסון ספוטניק 5", בישר נתניהו. "נדון בזה בימים הקרובים. המטרה שלי היא להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקומות לכמה שיותר אזרחים – וכמה שיותר מהר. אני מדגיש: זה לא יקרה מהיום למחר, אבל לא מדובר בשנים, אלא בחודשים. לכן אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".

"עד שיגיעו החיסונים, וגם אחרי, אסור שנגלה רפיון ושאננות. דווקא עכשיו יותר מתמיד אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, להמשיך לשמור על הכללים. בצד שיתוף הפעולה שלכם, נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות, השקולות והאחראיות. ההחלטות הללו מעמידות את ישראל במקום טוב מאוד ביחס לשאר מדינות העולם. שוחחתי אתמול עם קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שרצה לשמוע על הניסיון שלנו בסגר, משום שהוא נכנס כרגע לסגר, כפי שרציתי לשמוע ממנו על הפעולות שלהם לגבי מערכת החינוך. אנחנו מאחלים לכולם הצלחה, כולנו בסירה אחת".

"יחד אתכם, אזרחי ישראל, הורדנו את התחלואה בישראל לאחת הרמות הנמוכות ביותר בעולם המערבי", הוסיף נתניהו בהציגו את גרף התחלואה: "זה נראה בסדר, אך אנחנו בנקודה קריטית. לצערי, מקדם ההדבקה עולה. כשהוא 1 – אין עלייה ואין ירידה. כשהוא יותר מ-1 – המגפה מתפשטת. מקדם ההדבקה עבר את ה-1, לכן אנחנו חייבים להוריד אותו בחזרה".

"אסור שנפעל בחיפזון", הדגיש ראש הממשלה. "אם נהיה פזיזים, אנחנו עלולים לראות זינוק בתחלואה שיפגע גם בבריאות וגם בכלכלה". הוא פירט את ההחלטות שהתקבלו בישיבת הקבינט הקורונה: הידוק הסגר והאכיפה על הערים האדומות והנהגת סגר לילי בערים כתומות, קיצור זמן המעבר מעיר כתומה לאדומה, הגברת האכיפה הארצית והגדלת הקנסות, פתיחת מרכזי "ביג" החל ממחר בערים הירוקות, תוכנית ניסיונית לפתיחת שווקים וקניונים, וחזרתם ההדרגתית ללימודים של תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב.

נתניהו ציין כי ביקש ממשרד הבריאות להגיש הצעות נוספות להורדת התחלואה: "אנחנו צריכים עוד צעדים להוריד את התחלואה. כל סעיף בתוכנית שהקראתי עלול להתבטל אם תהיה עלייה. אנחנו פותחים באחריות ובזהירות. אם נתחיל לראות עלייה – נפעל ונעשה מה שצריך. יש לנו אפשרות לצאת מהקורונה בטווח נגיעה של כמה חודשים. לא נסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה