סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: אלוקים מבטיח, אבל מקיים יחד איתנו

שבוע ימים לפטירת הרב, הפרופסור והלורד יונתן זקס. הרב הראשי לשעבר של בריטניה, שהיה מרצה ונואם ומרואיין מבוקש, הותיר אחריו חלל עצום

הרב יונתן זאקס זצ"להרב יונתן זאקס זצ"ל
אא

שבוע ימים לפטירת הרב, הפרופסור והלורד יונתן זקס. הרב הראשי לשעבר של בריטניה, שהיה מרצה ונואם ומרואיין מבוקש, הותיר אחריו חלל עצום. מי ימשיך להנגיש את היהדות באופן מכובד ועשיר ונלהב כמוהו?

הנה פרשנות קטנה שלו על פרשת השבוע החולף, "חיי שרה": משהו מעניין קורה לאברהם בפרשה. שרה נפטרה, הוא בן 137, ומיד עם תום ימי האבל הוא מתחיל לפעול. הוא מנהל משא ומתן מפורט וארוך על רכישת מערת המכפלה. 250 מילים מתארות את חילופי הדברים בינו לבין עפרון, המוכר. מיד אחר כך מופיע עוד פרץ של עשייה: הוא קורא לאליעזר ומבקש שימצא כלה ראויה לבנו יצחק. התורה, באופן נדיר יחסית, שוב מתארת הכל לפרטי פרטים. מה הסיבה לאריכות הזאת? שני דברים הובטחו לאברהם - ילדים וארץ. כאשר שרה מתה אין לו פיסת קרקע אחת משלו, ויש לו ילד שעדיין לא התחתן. אברהם יוצא להגשים את שתי ההבטחות, והתורה מאטה את הקצב כדי שנשים לב איך הן מתגשמות: אברהם לא יושב ומחכה שהדברים יקרו. אלוקים מבטיח, אבל אנחנו צריכים לפעול. אלוקים מבטיח, אבל מקיים יחד איתנו. ההבטחות הגדולות מתחילות בהתחלות קטנות משלנו. אברהם התחיל השבוע בקטן, בפרשה, אבל השאיר לנו תשתית כדי שנמשיך לבנות ולעשות.

לזכרו.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירהרב יונתן זאקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה