חדשות בארץ

עמית סגל: "בג"ץ משחק בגפרורים בפתח מחסן אמוניה ענק"

פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיב על החלטת בג"ץ, שהורה למדינה להשיב לעתירות נגד כינון מוסד ראש הממשלה החליפי: "שערורייה לאומית, בג"ץ שוקל הפיכה שיפוטית"

  • כ"ה חשון התשפ"א
סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סגל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, התייחס הערב (חמישי) להחלטת בג"ץ שלא לדחות על הסף את העתירות נגד התיקון לחוק יסוד הממשלה, שאפשר את הקמת ממשלת החליפים ואת כינונו של תפקיד ראש הממשלה החליפי. "בג"ץ שוקל הפיכה שיפוטית", כתב.

מוקדם יותר הורה בג"ץ למדינה להשיב בתוך 21 יום לעתירות, ולנמק מדוע לא יבוטלו החוקים המסדירים את מעמד ראש הממשלה החליפי – תפקיד חדש, ש'נתפר' על ידי הליכוד וכחול לבן לצורך הקמת ממשלת הרוטציה הנוכחית. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והשופטים חנן מלצר וניל הנדל קבעו, בנוסף, כי ההרכב שידון בעתירות יורחב ויכלול תשעה שופטים.

"יצא המרצע מהשק", כתב סגל על החלטת בג"ץ בטוויטר. "בג"ץ, שהסביר לנו שנים שפסילת חוקים היא בכלל כבוד לכנסת ולחוקי היסוד שלה, שוקל לפסול אותם כשאינם מתאימים לו. בשם מה? עקרונות על-חוקתיים שמי כתב? הנדל? פוגלמן? חיות?".

בציוץ נוסף ציין סגל, כי הסעיפים שבית המשפט מאיים לפסול הוכנסו לחוק בהתאם לדרישת כחול לבן: "ברמה הפוליטית, פסילתם היא חלום עבור נתניהו: מאפשרת לו לפרק את הממשלה בכל עת עד נובמבר הבא, ולא רק על התקציב. אבל ברמה המשפטית מדובר בשערורייה לאומית. לא מהפכה חוקתית אלא מבוא להפיכה ממש: דיון על פסילה של חוק יסוד? בשם מה?".

"בדיון הזה משול בג"ץ למי שמשחק בגפרורים בפתח מחסן אמוניה ענק. גם בהנחה הסבירה שלא יפסול חוק יסוד, הוא שוקל הפיכה שיפוטית", כך סגל.

 

תגיות:בג"ץעמית סגלכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה