חדשות בארץ

ספינת הטילים המתקדמת נמסרה לזרוע הים

אח"י מגן, הראשונה מבין ארבע ספינות טילים חדישות מדגם סער '6', הועברה לידי זרוע הים בטקס שנערך בגרמניה. עם הגעתה ארצה יותקנו בה מערכות הלחימה, שלמעלה מ-90% מהן הינן תוצרת התעשייה הישראלית

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

ספינת הטילים אח"י 'מגן' מדגם 'סער 6' נמסרה היום (רביעי) לידי זרוע הים של ישראל. טקס ההעברה של הספינה מידי חברת המספנות הגרמנית טיסנקרופ נערך בגרמניה במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אליהו שרביט, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון, ובכירים נוספים. במהלך הטקס הונף לראשונה דגל ישראל על הספינה.

אח"י 'מגן' היא הראשונה מבין ארבע ספינות מדגם 'סער 6'. בשנים הקרובות ייקלטו בהדרגה בזרוע הים שלוש ספינות נוספות: 'עוז', 'עצמאות' ו'ניצחון'. אח"י 'מגן' הושקה לראשונה במאי 2019. עם הגעתה ארצה יותקנו בה מערכות הלחימה, שלמעלה מ-90% מהן הינן מתוצרת התעשייה הישראלית. לאחר מכן היא תיכנס לשירות מבצעי מלא.

משימתן המרכזית של הספינות החדשות תהיה להגן על אסדות הגז ועל המים הכלכליים של ישראל. מפקד זרוע הים, אלוף שרביט, אמר כי "אח"י 'מגן', הראשונה מבין ארבע ספינות המגן של הצי הישראלי, תענה באופן מיטבי על אתגרי העתיד בזירה הימית. אח"י 'מגן' – כמו גם אחיותיה לסדרת ספינות המגן – היא תוצר מעולה, מדויק, מיטבי, ורסטילי להגנה על נכסיה האסטרטגיים של מדינת ישראל במרחבי המים הכלכליים".

אח"י 'מגן' (וידיאו: דובר צה"ל)

תגיות:חיל היםספינת טיליםאח"י מגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה