חדשות בעולם

האם נשיא רוסיה עומד לפרוש מתפקידו? הרב הראשי לרוסיה הודף את השמועות

רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, מתאר את היחס המכבד והמעריך של נשיא רוסיה ליהדות, והודף את השמועות בנוגע לפרישה הצפויה: "מדובר בהמצאות"

  • כ"ד חשון התשפ"א
פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

הגאון הרב ברל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה, מכחיש את השמועות שנפוצו בנוגע למצבו הבריאותי של נשיא רוסיה פוטין. בשיחה שהעניק ל'המודיע', דחה הרב לאזאר את הדיווחים, שמקורם בצהובונים בבריטניה, לפיה נשיא רוסיה פוטין חולה בפרקינסון, ועל כן יפרוש בהקדם מתפקידו.

בשיחה שהעניק ל'המודיע', סיפר הרב לאזאר כי לפני מספר ימים נפגש עם הנשיא, והוא נראה בריא לחלוטין. "מדובר בהמצאה חברת בסיס", אמר והוסיף ש"גם דובר הקרמלין דאג להוציא מיד הכחשה רשמית ולהבהיר שאין לכך כל ביסוס. מצבו של הנשיא מעולה, ואני יכול להעיד על כך מהתרשמות אישית".

הרב מספר כי "נפגשתי עם הנשיא רק בשבוע שעבר, כמובן בפגישה וירטואלית ברוח הימים, אך ניהלנו שיחה והנשיא נראה היה במיטבו. אמנם, איני רופא, אך לפחות מההתרשמות שלי אני יכול להעיד שהנשיא היה נינוח, קשוב וחיוני, כך שעוד לפני שפורסמה ההודעה הרשמית של הקרמלין הבנתי שמדובר בהמצאה ובשמועה שאין מאחוריה דבר".

אל הפגישה שנערכה לאחרונה הוזמנו כל ראשי הדתות במדינה. הגר"ב לאזאר שייצג את הדת היהודית, המופתי המוסלמי הראשי, נציג הכנסיה וכך גם נציג הדת הבודהיסטית. "היה ניכר שהנשיא רוחש אהדה מיוחדת ליהדות. בין היתר הדבר בא לידי ביטוי שעל השולחן היו מונחים ספרי כל הדתות, בעוד שהחומש שייצג את הדת היהודית היה חומש שהודפס וראה אור בסיוע מיוחד של משרד הנשיא, כשמדובר בחומש שנערך עם פירוש המנגיש את הפסוקים לציבור הרוסי, והוא זוכה לביקוש רב", מספר הרב לאזאר.

עוד מציין הרב לאזאר כי "במהלך הפגישה ציטט הנשיא את המילים המופיעות בתורה 'ואהבת לרעך כמוך'. כשהגיע תורי לדבר סיפרתי את המעשה הידוע שאירע עם הלל הזקן, שאמר 'מאן דעלך סני לחברך לא תעביד', ועמדתי על כך שהיהדות סייעה תמיד לכל העמים. אך היחס הזה אינו חדש. אני מיודד עם הנשיא שנים רבות, ונוכחתי מאז ומתמיד שיש לו יחס חם מאד ליהדות".

הרב לאזאר ופוטין, תמונת ארכיון (צילום: אתר הקרמלין, CC BY 4.0)הרב לאזאר ופוטין, תמונת ארכיון (צילום: אתר הקרמלין, CC BY 4.0)

הרב לאזאר מוסיף ומספר כי בעבר נפגש עם הנשיא לפני ראש השנה, ואז הפתיע אותו הנשיא בשאלה על סוד נצחיותו של העם היהודי. "איך ייתכן", שאל הנשיא, "שדווקא העם שלא היתה לו מדינה, לא שפה משלו, הוא נע ונד בעולם והוא זוכה לשרוד, בעוד שלאומים חזקים ואיתנים פי כמה נכחדו". הרב לאזאר מציין כי הבין שלנשיא יש מה לענות בנושא, והציע לו שישיב. לאחר מחשבה, ענה הנשיא את המילים הבאות: "חשבתי על כך רבות, ולדעתי הסוד של העם הזה הוא שהוא מבוסס על ערכים נצחיים ולא ברי חלוף, ולכן הוא נצחי. מה הם הערכים הללו? ערך המשפחה, התורה, והציות לרבנים..."

על השאלה: "האם היחס האוהד הזה ימשך גם לאחר שהנשיא יפנה את מקומו, אם תרחיש כזה בכלל אפשרי?", השיב הרב לאזאר כי לדעתו, מאחר והיחס הזה הושרש כל כך בכל הרמות, הוא יישאר איתן גם אם הנשיא לא ימשיך בתפקידו. "אם כי כפי שהדגשתי הנשיא בע"ה ימשיך בתפקידו עוד שנים. בזכות היחס האוהד שמגיע מהנשיא והוא מחלחל לכל רמות השלטון, גם האיש הפשוט ברחוב יודע להעריך ולהוקיר יהודים. ברגע שאנשי הממשל מגיעים לטקסים יהודיים, מדליקים נרות בחנוכיות, מכבדים כל בקשה – הנה, רק לאחרונה סידרנו אוכל כשר לאסיר שטען שאין לו מה לאכול בבית כלא, או סייענו לחייל שטען שכפו עליו לגלח את זקנו. היום, כל בקשה שקשורה לדת נענית מיד, כך שגם פשוטי העם מבינים שאם הממשל מתייחס באהדה ליהודים, זהו היחס המגיע להם", אומר הרב לאזאר.

בסיום דבריו ציין הרב לאזאר כי "היחס הזה גרם לכך שיהודים רבים ישובו ליהדותם. יהודים רבים שהתביישו ביהדותם, החלו להתקרב ליהדות לאחר שגילו כי זהו כבוד להיות יהודי שומר מסורת. אך היום, בכלל, קל יותר לנהל חיים יהודיים ברוסיה עוד יותר מאשר בארה"ב, שלא לדבר על אירופה. אין כאן כל אנטישמיות וההיפך, וכל היחס הזה נזקף לזכותו של אדם אחד – נשיא המדינה פוטין, שאנו יכולים רק להעריכו על כך וכמובן להתפלל שיוסיף לו ה' כח ובריאות".

תגיות:נשיארוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה