חדשות יהדות

כמה חרדים חיים כיום בישראל, וכמה בעוד 40 שנה? אלו נתוני הלמ"ס

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים אודות הציבור החרדי בישראל. כמה אחוזים הוא מהווה, מה מספר הנפשות לדירה במשפחה חרדית ממוצעת, וכמה אחוזים מהווים מתוכו הילדים?

  • כ"ד חשון התשפ"א
( צילום: דוד כהן / פלאש 90)( צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הנתונים השנתיים על האוכלוסייה בישראל. על מנת לדייק את הנתונים אודות הציבור החרדי, נערכה פגישת 'זום' בין סגן שר התחבורה ופיתוח חרדי, אורי מקלב, ראש הרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי, רועי אסף, הסטטיסטיקן הלאומי, פרופ' דני פפרמן, וצמרת הנהלת הלמ"ס.

על פי הנתונים שהציגו בכירי הלמ"ס לשאר משתתפי הפגישה, הציבור החרדי מונה היום קרוב ל-1,100,000 (מיליון ומאה אלף) נפשות. מדובר ב-12% מכלל האוכלוסייה בישראל.

מחצית מהציבור החרדי בארץ הינם ילדים בגילאי 0-14. על פי תחזית הלמ"ס, עד לשנת 2065 הציבור החרדי יהווה 32% מהאוכלוסייה הישראלית.

בנוגע למצוקת הדיור בארץ, הצביעו בכירי הלמ"ס על כך שצפיפות המגורים באזורים החרדים גדולה פי שניים למ"ר לאדם. כך למשל בבני ברק, ביתר ואלעד, צפיפות המגורים הינה כ-16 מ"ר לאדם, ולעומת זאת בערים שאינן חרדיות, כגון רמת גן או מבשרת ציון, צפיפות המגורים עומדת בקירוב על 35 מ"ר לאדם בדירה.

עוד ציינו בכירי הלמ"ס כי בנוגע למספר הנפשות בדירה – בציבור החרדי ממוצע הנפשות לדירה עומד על שישה בני אדם, בעוד בציבור הכללי ממוצע הנפשות לדירה עומד על כשלוש נפשות. מדובר על פער של פי שנים ויותר.

במהלך הפגישה אמר השר מקלב כי "הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הינה כלי עבודה בסיסי לקבלת החלטות בממשלה. אנו בממשלה חיים על הנתונים הללו ודיוקם חשוב לנו מאוד, היות וזהו הכלי הממשלתי הרשמי לקבלת המידע, ואסור שחוסר היכרות או הבנת מגזרים ישפיע על ניתוח הנתונים". עוד ביקש מקלב לברר כיצד הציבור החרדי וכיצד הוא סוקר אדם כ'חרדי', כך למשל יש לוודא שמסד הנתונים של הלמ"ס ייבדק במשך השנים. היות ומי שלמד בבית ספר כללי בהיותו נער, יתכן ובבדיקה נוספת הוא יוגדר כחרדי לאחר שחזר בתשובה.

מקלב התייחס לחשיבות של שיתוף הפעולה בין הלמ"ס לרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי: "בשיתוף פעולה טוב בין הלמ"ס לרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי שהקמנו בחודשים האחרונים נוכל להביא החלטת ממשלה לרווחת הציבור החרדי ולצמצום הפערים בחברה. אנחנו רואים בזה צורך חשוב וזו הסיבה גם שהממשלה קיבלה את ההחלטה החשובה על הקמת הרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי, יחד נהיה שותפים לתהליכים היסטוריים שירשמו עוד לדורי דורות".

פרופסור דני פפרמן הצג בפני משתתפי הפגישה את צורת איסוף הנתונים ועיבוד המידע של הלמ"ס. "הלמ"ס הוא כלי המידע המרכזי של הממשלה ומרכז המידע הלאומי של הציבור", אמר פפרמן, וציין כי בתקופה האחרונה מנסים בלמ"ס להגיע למקורות מידע חדשים כמו הביג-דאטה וקבלת נתונים ברשת, "משבר הקרונה הראה כמה חשוב שכל החלטה תבוסס על נתונים", הוסיף.

יצוין כי בשל הקורונה, סקרי הלמ"ס נעשים בטלפון או ברשת. מאז פרוץ המגיפה בישראל, לא נערכים הסקרים על ידי מפגשים פיזיים.

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות:

 

כיצד ייתכן שיש אדם שכלפי חוץ נראה ירא שמיים, אך בחייו הפרטיים עושה ההפך הגמור מדרך התורה? איך אפשר לא להיחלש ככשומעים על מצבים כאלו? הרב זמיר כהן מדריך כיצד יש להתייחס לאותם מתחזים, וכיצד יש לעשות את ההפרדה הנכונה בין הדרכת התורה לבין התנהגות האדם בפועל:

תגיות:ישראלחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה