חדשות בעולם

ביידן: סירובו של טראמפ להכיר בהפסד – מביך

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר כי סירובו של הנשיא היוצא להכיר בהפסדו "לא יעזור למורשתו". מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, העניק גיבוי פומבי לטראמפ: "יהיה מעבר חלק לכהונה שנייה של ממשל טראמפ"

ביידן (תמונה: שאטרסטוק)ביידן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס אמש (שלישי) לסירובו של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, להכיר בהפסדו בבחירות, וזאת ברקע טענותיו החוזרות לאי סדרים ולזיופים בהצבעה ובספירת הקולות. "אני רק חושב שזה מביך, למען האמת", אמר במסיבת עיתונאים שערך בדלאוור. "איך אנסח את זה בעדינות? אני חושב שזה לא יעזור למורשתו של הנשיא".

ביידן הוסיף, כי הוא מצפה לשוחח עם טראמפ. הוא הבהיר, עם זאת, כי סירובו של הנשיא להכיר בתוצאות הבחירות "אינו משנה את הדינמיקה" של העברת השלטון, וכי שום דבר לא יעצור את התהליך. עוד ציין, כי בשיחות שערך עם מנהיגים בעולם "הם הביעו תקווה שהמוסדות של הדמוקרטיה האמריקנית יהיו חזקים ויחזיקו מעמד. בסופו של דבר, הכול יתממש ב-20 בינואר".

"אני חושב, שרוב המצביעים של טראמפ מבינים שאנחנו צריכים להתאחד, אני חושב שהם מוכנים לכך", הצהיר ביידן. "אני מאמין שנוכל להוציא את המדינה מהפוליטיקה המרירה שראינו בשנים האחרונות".

מוקדם יותר אתמול, העניק מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, גיבוי פומבי לעמדתו של טראמפ. בתדרוך שערך במחלקת המדינה, נשאל פומפאו האם הוא מתכוון לשתף פעולה עם צוות המעבר של ביידן, לקראת חילופי השלטון. "יהיה מעבר חלק לכהונה שנייה של ממשל טראמפ", ענה.

פומפאו הוסיף, כי "העולם צופה במה שמתרחש. אנחנו נספור את כל הקולות, וכשהליך הספירה יושלם, ייבחרו האלקטורים. יש תהליך, החוקה מפרטת אותו בבירור. בעולם מבינים שיש תהליך חוקי, שזה לוקח זמן. זה לקח לנו 37 ימים בבחירות 2000, ביצענו אז מעבר מוצלח. אני בטוח שנספור – ועלינו לספור – את כל הקולות החוקיים. עלינו לוודא שכל קול לא חוקי לא ייספר".

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה