חדשות בארץ

מתקרבים לבחירות? גנץ: "שעון החול הולך ואוזל"

במהלך סיור במערך הקורונה של עיריית ירושלים, התייחס שר הביטחון למשבר הקואליציוני מול הליכוד: "המדינה צריכה תקציב וצריכה ממשלה מתפקדת. אם שני התנאים האלה מתקיימים – אין סיבה שיהיו בחירות, ואם לא – כנראה שכן"

גנץ בעיריית ירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ בעיריית ירושלים, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס הערב (שלישי) למשבר הקואליציוני בין מפלגתו והליכוד. "שעון החול הזה הולך ואוזל", אמר במהלך סיור במערך הקורונה של עיריית ירושלים. "כששעון חול הולך להיגמר, אף אחד לא יודע מתי הגרגר האחרון יורד, אבל אנחנו ממש לקראת הקצה שלו".

"תהליך העברת תקציב אורך זמן, ואם אנחנו לא רואים שהוא מתחיל ולא רואים שהוא מתקדם – אז אנחנו מבינים שהוא לא יקרה, ולכן זה עניין של לא הרבה זמן", הוסיף גנץ. "הצטרפנו לממשלה על מנת להימנע מבחירות רביעיות. בשביל שלא תהיינה בחירות, המדינה צריכה תקציב וצריכה ממשלה מתפקדת. אם שני התנאים האלה מתקיימים – אין סיבה שיהיו בחירות, ואם לא – כנראה שכן".

"אנחנו מדברים על תקציב, על ממשלה מתפקדת, על תקנון ממשלה ועל עבודה מסודרת. כל הדברים האלה נבלמו, לצערי, על ידי הליכוד. התקציב והתקנון היו צריכים לעבור באוגוסט. אני חושב, שכל בר דעת מבין שיש שיקולים פוליטיים שבגללם התקציב לא התקדם. אין לזה הסבר כלכלי הגיוני. תסיקו את המסקנות הנגזרות".

לביקורו של גנץ בעיריית ירושלים נלוו שר המשפטים אבי ניסנקורן וראש העיר משה ליאון, עוזר השר להתגוננות משה אדרי ונציגי פיקוד העורף. במהלך הסיור עמד גנץ על ניהול מערך הקורונה בעירייה ועל מאמצי מערכת הביטחון לסייע לה בהתמודדות עם הנגיף. הוא ביקר, בין היתר, במרכז התשאול העירוני לקטיעת שרשרת ההדבקה, שם קיבל סקירה על אופן ביצוע התשאול.

"ראש העיר וצוותו עושים עבודה נהדרת בהתמודדות עם הקורונה, והמאבק הזה חייב להימשך", אמר גנץ בתום ביקורו. "אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה של הציבור. רק מידע מהיר עם הרבה בדיקות, דיווח אמין של האנשים ושיתוף הפעולה יעזרו לנו להוריד את התחלואה כלפי מטה. אנחנו נטיל סגר על עוד ערים אדומות כי אין ברירה, אנחנו צריכים לעשות את זה על מנת שנוכל לפתוח במקומות אחרים. כדי שנוכל לפתוח עוד מסחר, חייבים לסגור באזורים אדומים".

מוקדם יותר היום נאם גנץ במליאת הכנסת, במהלך הישיבה המיוחדת שדנה באישור הסכם השלום עם בחריין. שר הביטחון ייחד חלק מדבריו לנושא התקציב. בפנותו ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "אנחנו מדברים פה גבוהה גבוהה על השלום עם מדינות באזורנו, הגיעה העת שנדבר גם על שלום בתוכנו. אזרחי ישראל צופים בנו, הם מבקשים ממשלה שתעשה שלום בבית, ממשלה מתפקדת שתשרת אותם במשבר הקשה ביותר שפקד אותנו בעשורים האחרונים. ממשלה שיש בה בעלי תפקידים קבועים, שיש בה תכנית כלכלית ארוכת טווח, שבה עובדים ביחד".

"אתה יודע היטב שהושטתי לך יד, למרות קשיים רבים", המשיך גנץ. "עשיתי זאת למען המלחמה בקורונה, ובכדי להימנע מסכנה למלחמת אחים. חברתי אליך כשותף במאבק למען בריאותם, חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט ומוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו מאזרחי ישראל".

תגיות:בני גנץירושליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה