חדשות בארץ

הותר לפרסום: חמאס גייס קטינים לביצוע פיגועים ביו"ש

מחקירתם בשב"כ של שני קטינים, תושבי אזור חברון, עלה כי הם גויסו על ידי גורמי חמאס ברצועת עזה באמצעות הרשתות החברתיות, כדי לאסוף מודיעין על יישובים ישראלים ולבצע פיגועי ירי וחטיפה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שב"כ התיר היום (שני) לפרסום, כי בחודש שעבר נעצרו לחקירה שני פלסטינים קטינים, תושבי העיירה בית אומר שבאזור חברון, אחד מהם קטין בן 16 בלבד. בחקירתם נחשף, כי הם גויסו על ידי גורמי טרור ברצועת עזה באמצעות רשת האינטרנט כדי לקדם פעילות טרור ביהודה ושומרון.

בהודעת שב"כ צוין, כי הקשר מול תשתית חמאס ברצועה נוהל עם גורמים שונים בארגון הטרור. מדובר היה בקשר תדיר, שהשתרע על פני מספר חודשים, תוך ניהולו ברשתות חברתיות שונות. מאחורי איתורם וגיוסם של שני הקטינים עומד בלאל כורדי, תושב רצועת עזה, המשתייך ליחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס.

מהחקירה של הקטינים בשב"כ עלה, כי הם היו אמורים לקבל נשק, תחמושת, מדים וכסף במטרה לקדם פעילות טרור ביהודה ושומרון. השניים התבקשו לבצע משימות שונות עבור ארגון הטרור – מאיסוף מודיעין על יישובים ישראלים סמוכים ועד לפיגוע ירי. בנוסף, הם התבקשו ליזום חטיפה של אזרח מיישוב ישראלי הסמוך למקום מגוריהם.

בין היתר, התברר כי הקטינים העבירו צילומים של היישובים בת עין וכפר עציון, וכן העבירו מפות ונקודות כינוס של כוחות צה"ל בגיזרה. הם אף התנסו בייצור עצמי של מטעני צינור, אך לא הגיעו לרמת מטען איכותי. חמאס הבטיח להם בתמורה סכומי כסף והתחייבות לקחת אחריות על מעשיהם. החודש הוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט הצבאי לנוער ביהודה.

משב"כ נמסר, כי "החקירה ממחישה את היקף המאמצים חסרי הגבולות של חמאס לקדם פיגועים ותשתיות טרור באיו"ש תוך ניצול קטינים ופגיעה במשפחותיהם. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול לסיכול מאמצי חמאס ברצועת עזה להקים תשתיות טרור באיו"ש במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל על מנת לערער את היציבות האזורית".

תגיות:חמאסשב"כיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה