חדשות בעולם

אבו מאזן: מצפה לעבוד עם ביידן; רוחאני: הממשל הבא יצטרך לפצות

ברשות הפלסטינית מגיבים באנחת רווחה בעקבות הפסדו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ומביעים נכונות לשיפור היחסים הבילטרליים עם ארצות הברית ולפעולה משותפת לקידום השלום. גם באיראן מביעים שביעות רצון, אבל ממתינים לפיצוי מהממשל החדש: "מעשים חשובים יותר מהכל"

אבו מאזן וביידן, ארכיון (צילום: פלאש 90)אבו מאזן וביידן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בירך היום (ראשון) את נשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, על נצחונו.

"אני מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר ביידן ועם ממשלו למען חיזוק היחסים הפלסטיניים-אמריקניים והשגת חירות ועצמאות, צדק וכבוד לעמנו", נמסר בהודעה מטעמו של אבו מאזן. עוד נכתב, כי הוא מקווה לפעול יחד עם ביידן "למען השלום, היציבות והביטחון לכל באזורנו ובעולם"

ראש הממשלה הפלסטיני ברמאללה, מוחמד אשתיה, בירך אף הוא את הנשיא הנבחר וסגניתו המיועדת: "אנחנו מצפים ליחסים בילטרליים קונסטרוקטיביים לשם השגת שלום צודק ובר קיימא במסגרת של שתי מדינות וסיום הכיבוש הישראלי", כתב בטוויטר. הוא הוסיף, כי אבו מאזן מוכן לפתוח "מיידית" במגעים, וזאת במידה ויהיה "שותף ותהליך רציני עם תנאים ברורים".

בדומה לרשות הפלסטינית, גם בתגובות הרשמיות מאיראן נשמעה אנחת רווחה בעקבות הפסדו של הנשיא דונלד טראמפ, אולם דוברי המשטר הבהירו כי איראן נמצאת בעמדת המתנה לבאות. נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום כי הממשל האמריקני הבא "יצטרך לפצות על טעויותיו" של הממשל היוצא. רוחאני, שדיבר בדיון ממשלתי, הוסיף כי ארצו הייתה נאמנה תמיד להתחייבויותיה, וכי היא מנהלת "אינטראקציות קונסטרוקטיביות" עם הקהילה הבינלאומית: "העם האיראני, בהתנגדותו ההירואית למלחמה הכלכלית של ארצות הברית, הוכיח כי מדיניות הלחץ המקסימלי נועדה לכישלון".

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בטוויטר: "העם האמריקני אמר את דברו. העולם ממתין לראות האם המנהיגים החדשים ינטשו את הבריונות ההרסנית ופורעת החוק של המשטר היוצא, ויסכימו למולטיליטריזם, שיתוף פעולה וכיבוד של החוק. מעשים חשובים יותר מהכול".

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, היה המנהיג המזרח-תיכוני הראשון שבירך כבר אמש את ביידן. ברכות נוספות הגיעו מקטאר, ירדן, עומאן ואיחוד האמירויות. מוחמד בן זאיד, נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי והכוח המניע מאחורי מדיניות החוץ האמירתית, הביע את איחוליה הכנים של ארצו ל"המשך פיתוח ושגשוג" עבור העם האמריקני: "איחוד האמירויות הערביות וארצות הברית הינן ידידות ובעלות ברית עם שותפות היסטורית חזקה, שאנחנו מצפים לחזק יחד". בסעודיה טרם הגיבו על המהפך השלטוני בארצות הברית.

תגיות:אבו מאזןג'ו ביידןחסן רוחאנימוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה