חדשות בעולם

ביידן בנאום הניצחון: "זה הזמן לרפא את אמריקה"

הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא נאום ניצחון בדלאוור בו הבטיח לעבוד עבור תומכיו ומתנגדיו כאחד וקרא לאחדות: "הלילה העולם כולו צופה באמריקה, ואני מאמין שכשאנחנו במיטבנו – אמריקה היא מגדלור לעולם"

ביידן (צילום: שאטרסטוק)ביידן (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיאה הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא הלילה (ראשון) נאום ניצחון בעצרת שנערכה בעיר מגוריו ווילמינגטון שבמדינת דלאוור. ביידן קרא בנאומו לפיוס בין חלקי העם האמריקני: "אני דמוקרט גאה, אבל אמשול כנשיא אמריקני. אעבוד קשה עבור אלו שלא הצביעו לי כמו עבור אלו שכן הצביעו לי".

"העם אמר את דברו. הוא העניק לנו ניצחון ברור, ניצחון משכנע", אמר ביידן בפתח נאומו. "ניצחנו עם מספר הקולות הגבוה ביותר בהיסטוריה של האומה הזו – 74 מיליון. אני מלא ענווה באמון שנתתם בי. אני מתחייב להיות נשיא שלא מבקש לפלג, אלא לאחד. שלא רואה מדינות אדומות או מדינות כחולות – אלא רואה רק את ארצות הברית. אעבוד בכל לבי כדי לזכות באמון של כולכם".

ביידן ציין כי התמודד על משרת הנשיא "כדי להשיב את הנשמה של אמריקה; לבנות מחדש את עמוד השדרה של אומה זו, מעמד הביניים; כדי ששוב יכבדו את אמריקה ברחבי העולם; ולאחד אותנו בבית. מיליוני אמריקנים הצביעו עבור החזון הזה. זו המשימה של זמננו".

בפנותו למצביעיו של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, אמר הנשיא הנבחר: "אני מבין את האכזבה שלכם, הפסדתי בעצמי כמה פעמים. אבל עכשיו בואו ניתן זה לזה הזדמנות. הגיע הזמן להניח לרטוריקה הקשה, להנמיך את הלהבות, לראות שוב זה את זה, להקשיב שוב זה לזה. כדי להתקדם, אנחנו חייבים להפסיק להתייחס ליריבים שלנו כאל אויבים. הם לא אויבים. הם אמריקנים. התנ"ך אומר לנו שיש עת לכל דבר – עת לבנות, עת לזרוע, עת לקצור. ועת לרפא. זה הזמן לרפא את אמריקה".

"הסירוב של דמוקרטים ורפובליקנים לשתף פעולה יחד איננו כוח מסתורי שלא ניתן לשליטה – זו החלטה, בחירה שאנחנו עושים, ואם אנחנו בוחרים שלא לשתף פעולה, אנחנו יכולים גם להחליט לשתף פעולה", הצהיר ביידן. "אני מאמין שזה חלק מהמנדט שהעם האמריקני נתן לנו, הם רוצים שנשתף פעולה. זו הבחירה שאעשה, ואני קורא לקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, לקבל את ההחלטה הזו יחד איתי. יש לנו הזדמנות להביס את הייאוש ואנחנו יכולים לעשות זאת. אנחנו חייבים לשקם את הנשמה של אמריקה. הלילה העולם כולו צופה באמריקה, ואני מאמין שכשאנחנו במיטבנו – אמריקה היא מגדלור לעולם".

תגיות:בחירותארצות הבריתג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה