חדשות בעולם

לקראת הכרעה: ביידן צמצם את הפער בג’ורג’יה ופנסילבניה

ג'ו ביידן ממשיך לצמצם את הפערים במדינות המפתח בהן פיגר מול הנשיא דונלד טראמפ, ובמחנהו בטוחים בניצחונו. במחנה טראמפ ממשיכים לטעון לזיופים, ומתכוננים למאבק משפטי ממושך

אא

ברקע הדרמה המתמשכת בספירת קולות המצביעים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, חזר הערב (חמישי) הנשיא דונלד טראמפ על טענותיו לזיופים ודרש לעצור את ספירת הקולות. בסדרת ציוצים בטוויטר, הבהיר טראמפ כי בכוונתו לערער לבתי משפט על "כל המדינות האחרונות שנזקפו לזכות ביידן בגין הונאה בהצבעה והונאת בחירות במדינה. שפע של הוכחות – פשוט תבדקו בתקשורת". במטה ביידן הגיבו כי הניצחון הדמוקרטי מובטח, וכי טראמפ מתנהג באופן "נואש".

ביידן צבר עד כה 253 אלקטורים – מרחק של 6 אלקטורים בלבד מרף ה-270 הדרוש לניצחון. לעומת זאת, לטראמפ 214 אלקטורים בלבד, אולם הוא צפוי לנצח באלסקה (3 אלקטורים), שעדיין סופרת את קולות הבוחרים, ובכך להעלות את מאזנו ל-217. ארבע מדינות נוספות, שהמרוץ בהן טרם הוכרע, מהוות מדינות מפתח שיקבעו את תוצאות הבחירות.

בפנסילבניה הוביל טראמפ בפער ניכר, אולם עם תחילת ספירת מעטפות ההצבעה שהגיעו בדואר הצליח ביידן לצמצם אותו. לאחר שנספרו 92% מהקולות, טראמפ מוביל עדיין ב-1.7% (כ-115 אלף קולות), אולם נותרו עדיין מאות אלפי קולות שטרם נספרו. אם ביידן יצליח לחולל מהפך ולנצח – וסיכוייו לכך לא רעים – הוא יזכה ב-20 אלקטורים שיספיקו לו כדי להיכנס לבית הלבן.

ביידן מוביל בשלב זה באריזונה (11 אלקטורים) ובנבאדה (6 אלקטורים). באריזונה הוא זוכה ליתרון של 2.4%. על פי התחזית של רשת "פוקס ניוז" וסוכנות AP, הוא צפוי לנצח במדינה זו, אולם נותרו עוד 14% מהקולות שלא נספרו. בנבאדה הוא מוביל בפער מזערי של 0.9% – כ-12 אלף קולות – כאשר נותר עוד לספור כ-200 אלף קולות.

טראמפ מוביל בשלב זה בצפון קרוליינה, עם 50% מהקולות מול 48.6% לביידן. מדובר בפער של פחות מ-80 אלף קולות, כשנותרו עדיין קרוב ל-300 אלף קולות שלא נספרו. קרב צמוד של ממש מתרחש בג'ורג'יה, בה טראמפ מוביל על ביידן בכ-14 אלף קולות בלבד (0.3%), ובקופה נותרו כ-60 אלף קולות שלא נמנו. לג'ורג'יה 16 אלקטורים, כך שניצחונות של ביידן בה ובמדינה נוספת – אריזונה, נבאדה או צפון קרוליינה – יכריעו את גורל המערכה האלקטורלית.

גם אם ביידן יוכרז כמנצח בבחירות, מבחינתו של טראמפ זה אינו סוף הסיפור. במטהו החלו כבר לנקוט בצעדים משפטיים, ומתכוננים למערכה ארוכה שתגיע עד לבית המשפט העליון, בו יש רוב שמרני. ביממה האחרונה הגיש מטה טראמפ עתירות לבתי משפט בפנסילבניה, מישיגן וג'ורג'יה בדרישה לעצור את ספירת הקולות. הקרבות הצמודים במדינות המתנדנדות פותחים פתח עבור טראמפ לדרישה לספירות חוזרות. במטהו כבר הודיעו, כי ידרשו לספור מחדש את הקולות בויסקונסין בה הוכרז ביידן כמנצח.

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה