חדשות בריאות

יוון תיכנס לסגר, שיא יומי במספר הנדבקים בארצות הברית

גל הקורונה השני ממשיך להתפשט ברחבי העולם ולשבור שיאי תחלואה. ראש ממשלת יוון הודיע על הטלת סגר כללי ברחבי המדינה, שיימשך שלושה שבועות

סלוניקי, יוון (תמונה: שאטרסטוק)סלוניקי, יוון (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, הודיע היום (חמישי) על הטלת סגר כללי ברחבי המדינה החל מהשבת הקרובה, וזאת על מנת להתמודד עם הזינוק בתחלואת הקורונה. הסגר יימשך שלושה שבועות.

בחודש החולף נרשמה ביוון עלייה משמעותית בתחלואה, והממשלה הכריזה על צעדי מנע שכללו הטלת עוצר לילי וסגירת מסעדות ובתי קפה, ברים וחדרי כושר. אתמול נקבע שיא יומי שלילי של 2,646 נדבקים. מפרוץ המגפה, אובחנו במדינה קרוב ל-47 אלף מקרי הידבקות ו-673 מקרי מוות.

מוקדם יותר היום, הודיע משרד הבריאות כי בשל העלייה החדה בתחלואה ביוון מסתמן כי היא לא תיכלל ברשימה המעודכנת של המדינות הירוקות שתתפרסם ביום שלישי הבא. המשמעות היא, שהחל מה-17 בנובמבר החוזרים מיוון ייאלצו להיכנס לבידוד של 14 יום. במשרד הדגישו, כי "הודעה מסודרת בנושא תצא רק לאחר חתימת מנכ"ל המשרד על הצו. ממליצים לעקוב אחר הודעות ממשלת יוון והתקשורת היוונית לגבי המגפה והצעדים הננקטים להתמודדות עמה".

מגפת הקורונה ממשיכה לשבור שיאי תחלואה במקומות רבים ברחבי העולם. בארצות הברית חצה אתמול מספר הנדבקים היומי את רף ה-100 אלף, ועמד על 102,591 מקרים. מניין הנדבקים הכולל במדינה מתקרב במהירות ל-10 מיליון. כ-240 אלף אמריקנים מצאו את מותם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

צ'כיה, שעברה את גל הקורונה הראשון בצורה מוצלחת יחסית בזכות צעדי מנע מוקדמים שכללו סגר, הפכה בשבועות האחרונים למוקד התחלואה החמור ביותר באירופה, וזאת ביחס לגודל האוכלוסייה המונה כ-10.7 מיליון איש. כדי להתמודד עם התחלואה הגואה, הטילה הממשלה בחודש שעבר הגבלות חריפות, שכללו סגירת בתי ספר, מסעדות ומקומות בילוי, והחזרת החובה לעטות מסכות. אתמול אובחנו בה 15,729 נדבקים חדשים – שיא יומי במדינה. מפרוץ המגפה אותרו בצ'כיה קרוב ל-380 אלף נדבקים, ולמעלה מ-4,000 בני אדם מתו.

תגיות:ארצות הבריתיווןצ'כיהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה