חדשות בעולם

דרמה בארה"ב | ביידן: "בדרך לניצחון"; טראמפ: "הדמוקרטים גונבים את הבחירות"

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן מוביל במניין האלקטורים על הנשיא דונלד טראמפ, אולם טרם חצה את רף ה-270 המקנה ניצחון. ביידן: "אנחנו בדרך לזכות בבחירות". טראמפ: "אנחנו מובילים בגדול"

טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)טראמפ וביידן (תמונות: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 9:03)

קרב צמוד בדרך לבית הלבן: המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייצב הבוקר (רביעי, שעון ישראל) מול המצלמות והצהיר כי הוא בדרך לניצחון. "אנו צריכים להיות סבלנים עד שספירת הקולות תסתיים, אבל אנחנו מרגישים טוב", אמר בנאום קצר שנשא במטה הבחירות שלו בדלוואר. "אני מאמין שאנחנו בדרך לזכות בבחירות האלה".

"אנחנו מרגישים טוב לגבי אריזונה ומינסוטה, אנחנו עדיין במשחק בג'ורג'יה. אנחנו מרגישים טוב לגבי ויסקונסין ומישיגן", הוסיף ביידן. "ייקח זמן לספור את הקולות, אבל ננצח גם בפנסילבניה. זה לא המקום שלי ולא של טראמפ להכריז מי ניצח, זו החלטה של העם האמריקני, ואני אופטימי. אני מודה לכל מי שיצא והצביע".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מיהר להגיב בטוויטר: "אנחנו מובילים בגדול, אבל הם מנסים לגנוב את הבחירות – לא ניתן להם לעשות זאת". בהמשך כתב: "אשא נאום גדול הלילה, ניצחון גדול".

ביידן טרם חצה את רף 270 האלקטורים המקנה ניצחון, אולם מוביל על טראמפ במפת האלקטורים – 223 לעומת 214. עם זאת, על פי הדיווחים שזרמו במהלך הלילה, טראמפ הצליח להפתיע שוב את הסקרים והתחזיות: הוא קרוב לניצחון בפלורידה – מדינה בת 29 אלקטורים אותה היה חייב לנצח כדי להישאר בתמונה. הוא מוביל גם בצפון קרוליינה (15 אלקטורים). טקסס – מעוז רפובליקני המספק 38 אלקטורים, שהסקרים ניבאו בו אפשרות להפתעה דמוקרטית – נשארה בידי טראמפ, והוא גם ניצח באוהיו (18 אלקטורים) ובאייווה (6 אלקטורים). מנגד, ביידן ניצח כצפוי בקליפורניה (55 אלקטורים) ובוושינגטון (12 אלקטורים)), וככל הנראה הצליח לחולל מהפך באריזונה (11 אלקטורים). קרב ראש בראש מתנהל בג'ורג'יה (16 אלקטורים), עם נטייה לטובתו של המועמד הדמוקרטי.

מדינות המפתח שמסתמנות כמי שיכריעו את הכף הן מישיגן (16 אלקטורים), ויסקונסין (10 אלקטורים) ופנסילבניה (20 אלקטורים). ספירת הקולות בהן תימשך מספר ימים –בפנסילבניה הספירה של קולות המצביעים בדואר צפויה להיות איטית במיוחד, ולהסתיים רק ביום שישי. ברקע מרחף גם החשש הסביר, שהקרב בין המחנות הפוליטיים ייגרר לבתי המשפט ויימשך שבועות ארוכים. אזרחי ארצות הברית, והעולם כולו, ייאלצו להמתין להכרעה הסופית מי יכהן בארבע השנים הבאות.

תגיות:בחירותארצות הבריתדונלד טראמפג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה