חדשות בארץ

בג"ץ: חוק הגיוס יבוטל סופית בעוד שלושה חודשים

תשעת השופטים שישבו בהרכב דחו פה אחד את בקשתו של שר הביטחון בני גנץ לדחות את ביטול חוק הגיוס בחצי שנה נוספת, והחליטו כי החוק יבוטל ב-1 בפברואר 2021

אולם בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אולם בבית המשפט העליון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דחה הערב (שלישי) את בקשת המדינה לדחות בחצי שנה את ביטולו של חוק הגיוס, וקבע כי החוק יבוטל בעוד שלושה חודשים, החל מה-1 בפברואר 2021. בהחלטה, שהתקבלה בהרכב מורחב של תשעה שופטים, נכתב בקצרה: "מצופה כי לא תתבקשנה ארכות נוספות".

כזכור, בספטמבר 2017 פסל בג"ץ את חוק הגיוס. שמונה מתוך תשעת השופטים שישבו בהרכב בראשות נשיאת בית המשפט העליון דאז, מרים נאור, קיבלו את העתירה שהגישו מפלגת יש עתיד והתנועה לאיכות השלטון, פסלו את החוק וקבעו כי על הממשלה לחוקק במקומו חוק חדש בתוך שנה. תוקפו של החוק הקיים אמור היה לפקוע ב-12 בספטמבר 2018, אולם מאז נענה בג"ץ מספר פעמים לבקשות המדינה לקבל ארכה לצורך חקיקת החוק החדש.

בשבוע שעבר הגיש שר הביטחון בני גנץ לבית המשפט בקשה שמינית במספר להעניק ארכה נוספת של חצי שנה לחקיקת החוק החדש, עד ה-25 באפריל 2021. הבקשה נומקה בהתמקדותה של הממשלה בהתמודדות עם הקורונה ובהתפתחויות המדיניות באזור: "בימים אלה עוסקת הממשלה בהתמודדות עם הנגיף, ולאור כך הממשלה והכנסת אינן מקדמות חקיקה שאינה קשורה בהתמודדות עם נגיף הקורונה, למעט נושאים חריגים שאינם סובלים דיחוי ושהליך הסדרתם בחקיקה פשוט יחסית".

בבקשה צוין, בנוסף, כי לא חלה "התקדמות ניכרת" בחקיקת חוק הגיוס, שכן "שר הביטחון עוסק בשבועות האחרונים באופן אינטנסיבי בסוגיית שמירת העליונות הביטחונית של מדינת ישראל, לנוכח השינויים האסטרטגיים מרחיקי הלכת שמתרחשים במזרח התיכון בעת האחרונה, ובכלל זה נדרש שר הביטחון לשתי נסיעות דחופות לארצות הברית במהלך החודש האחרון".

תגיות:בני גנץחוק הגיוסבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה