אמונה

במה להתחזק בתקופת הקורונה? הרב חיים זאיד בתובנה מפתיעה

הרב חיים זאיד מצטט את דברי המדרש תנחומא, המציין כי בעת שתהיה צרה לישראל והם יעשו תשובה – תבוא הגאולה. אל תחמיצו

  • ט"ז חשון התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב חיים זאיד, רבה של שכונת פרדס כץ בבני ברק, מספר כי "שאלו פעם את אחד מגדולי הדורות בזמן מלחמת העולם השניה, האם הוא מפחד ממלחמה. 'לא!' ענה הרב בביטחון, אך מיד המשיך: 'אני מפחד ממי שגזר שתהיה מלחמה'...

"גם אנחנו", ממשיך הרב זאיד בדבריו שפורסמו בעלון "אור השבת", "חכמים ונבונים ויודעים את הכל על המגיפה. איך היא נוצרה, מהם התסמינים שלה, מה אמר פלוני ומה הוסיף אלמוני. אפילו את כל הספקולציות עליה כולנו יודעים, מספרים מנתחים ולועסים. אבל רגע, מה עם מי שגזר שתהיה מגיפה?

"בואו נקרא יחד את פסק ההלכה של הרמב"ם (תענית א א): 'מצוות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות, על כל צרה שלא תבוא על הציבור. ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו, ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להם – וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם. אבל אם לא יזעקו ולא יריעו, אלא יאמרו: 'דבר זה ממנהג העולם אירע לנו, וצרה זו נקרה נקרית (על דרך המקרה קרתה)', הרי זו דרך אכזריות, וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים – ותוסיף הצרה (תתווסף על הצרה) צרות אחרות".

"הרמב"ם מגלה לנו, שכל צרה שבאה על כלל ישראל, היא בעצם בקשה שהקב"ה משגר אלינו, וזועק: 'חזרו בתשובה'!", קורא הרב זאיד, ומציין כי זמן זה הוא עת רצון לבניית בית המקדש. הוא מצטט את דברי המדרש תנחומא: "אמר הקדוש ברוך הוא, אף על פי שאני הולך (מבית המקדש ומחריב אותו), יעשו תשובה – ואני חוזר. לכך כתיב: 'אלך אשובה אל מקומי עד אשר יאשמו ובקשו פני, בצר להם יְשַׁחֲרֻנְנִי'. ומתוך צרה הבאה עליהם יעשו תשובה – ואני חוזר".

"הרי שהזמן הזה הוא הזדמנות. הזמן הזה בו באה אלינו צרה על ישראל, הוא הזדמנות לבוא הגאולה!", מסביר הרב זאיד.

"עכשיו בואו נוריד את זה אלינו. מה בעצם הקב"ה רוצה ממני? כדרכנו, נפתח בסיפור", אומר הרב זאיד במתק שפתיו, ומספר כי לפני כמה שנים הלך ברחובה של עיר חילונית, בדרך לשיחה במדרשיה למתחזקות. בדרך, באחת הסמטאות, הוא רואה קבוצת זקנים יושבת בבית קפה.

"אני עובר על פניהם, ואז אחד מהם צועק לעברי: 'חרדי?!… יא – חמור!'. בום. ספגתי הרבה כינויי גנאי, לאורך השנים על היותי חרדי: 'פרזיט', 'משתמט', 'טפיל' ועוד פניני לשון כיוצא בזה, ולכולם כבר התרגלתי. אבל 'חמור'?", אומר הרב זאיד. "אני? חמור?! הרי העולם כולו עומד על התורה והמצוות שלנו, שומרי התורה והמצוות. תבל וכל יושבי בה קיימים רק בזכותנו ובשבילנו! אני חמור?

"אבל אתם יודעים מה? לאחר מחשבה, הגעתי למסקנה שזה נכון. אני, וכל מי שחרד לדבר ד', באמת חמור. שם בבית קפה, אל מול אותם זקנים עמי ארצות, סופרי אוטובוסים, הבנתי: אני, החרד לדבר ד', אני חמור. חמור בהחלט. 'יששכר חמור גרם' (בראשית מט יד-טו), 'סובל עול תורה כחמור חזק שמטעינין אותו משא כבד' (רש"י). 'וירא מנוחה כי טוב ואת הארץ כי נעמה', ובכל זאת – 'ויט שכמו לסבול' עול תורה!

הרב חיים זאיד נותן טיפ נהדר לישועות והצלחה בחיים:

 

חמורו של משיח

"אני חמור ש'סובל עול תורה' בשמחה, ומשתדל לקיים את רצון ד' כל הזמן ובכל הכוח. אני חמור, וראוי לי לסחוב את עצמי בגאווה גדולה.

"שאתבייש? שאתבייש?! והלא בעבודת ד' שלי אני סוחב ומביא את הגאולה השלימה. הרי אני – – – אני החמור של המשיח!

"אנו שומרי התורה והמצוות, אנו הדבקים בד' אלוקינו, ומאמינים בו בכל לב ונפש. למרות הכל – אנו נביא את המשיח.

"על גבינו – גב שנשאר כפוף על הגמרא לשיעורי תורה למרות כל הקשיים; על גבינו – גב שהפנה עורף בעקשנות לניסיונות העצומים שדחקו בנו; על גבינו – גב שעמד בגבורה במקלות של תאווה שהלקו בו; על גבינו שלנו, בא יבוא!

"כן. הקב"ה מבקש מאיתנו באמצעות הקורונה, לחזור בתשובה! נכון, זה קצת מפחיד, אבל זה גם מרגש: הקב"ה מאמין בנו! הוא מאמין שאנחנו יכולים להביא את הגאולה השלימה! הוא מאמין שאם רק נתקרב אליו עוד טיפה, אם רק נתאמץ קצת יותר לעשות את רצונו – נוכל להיות החמור של המשיח, נוכל להביא אותו סוף-סוף!

"דורות על גבי דורות של תנאים, אמוראים, ראשונים, אחרונים, גדולי-הדורות כולם… התאמצו והתייגעו להביא את המשיח – ולא הצליחו! ואנחנו, אנחנו יכולים! אנחנו נביא אותו, ולא משנה כמה אנחנו קטנים.

"הקב"ה לא רוצה שנקרא כל יום 'פיטום הקטורת' עם כוונות האר"י והרש"ש. אפילו שזה חשוב. הקב"ה לא רוצה שנצום שלושה ימים ושלושה לילות, ונייחד ייחודים נשגבים. אפילו שגם זה חשוב מאוד. הקב"ה רוצה שנעשה את הדברים הקטנים-קטנים שאנחנו יכולים לעשות!

"הוא רוצה שנתאפק קצת יותר, כשהילדים צועקים ומשתוללים בבית. כן. גם להם קשה בבידוד הזה. זה גם הזמן לחזק את הקשר שלנו איתם. להכיר אותם, לאהוב אותם. הוא רוצה שנשתדל קצת יותר לשמור על שלום בית נעים ושליו, גם בימים לחוצים וטרופים אלה.

"הוא רוצה שנקפיד קצת יותר על תפילות בכוונה. בכוונה פשוטה, מכל הלב. שנקפיד קצת יותר על לימוד תורה, אולי גם קצת לימוד עם הילדים, בשמחה וברוגע.

"הדברים הקטנים האלה – אוי, כמה שהם גדולים! הרי הם יכולים להביא את המשיח! התקופה הזו קצת מלחיצה, המגיפה הזו קצת מפחידה… אבל מי שיש עיניים בראשו, יודע: יותר מהכל, הימים הללו מרגשים. הקב"ה מאמין בנו, מאמין שאנחנו יכולים להביא את המשיח, את הגאולה, את בית המקדש… עכשיו! בואו נאמין גם אנחנו בעצמינו!", מסיים הרב זאיד את דבריו.

מה קרה כשהרב זאיד החליף כתובת? כיצד הגיעה המעטפה המסתורית לבית הכנסת? ואיך זכתה אישה לסוכה חדשה לכל המשפחה? הרב חייים זאיד בהרצאה שאסור לפספס:

מאגר סרטונים ושיעורים של הרב הרב חיים זאיד במתחם הידברות VOD, במגוון תכניות ונושאים. צפייה ישירה בחינם. לחצו כאן.  

תגיות:הרב חיים זאידקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה