חדשות בארץ

מנדלבליט לנתניהו: אין הצדקה לעיכוב מינויי הבכירים בשירות המדינה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש מראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ לפעול "ללא דיחוי" לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה: "יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים". בתגובה, הנחה גנץ את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלח הבוקר (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ, בו דרש לקדם את מינויי הקבע למשרות בכירות בשירות המדינה. בעקבות חוות דעתו, הנחה גנץ את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את ההליך למינוי פרקליט המדינה.

מנדלבליט ציין במכתבו כי "בחלוף כמעט חצי שנה מאז הורכבה הממשלה, משרות בכירות רבות עודן מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף. ברשימה זו נמנים מנכ"לים של משרדי ממשלה, מפכ"ל המשטרה, נציב בתי הסוהר, החשב הכללי, פרקליט המדינה, מנהלי רשויות ממשלתיות משמעותיות, מדענים ראשיים של משרדי ממשלה".

לדברי היועץ, "בחלק גדול מהמשרות הפנויות, הליך האיתור הנדרש לצורך איושן דרך קבע טרם החל, ובאחרות – הליך בחינת המועמד הושלם, אולם הצעת ההחלטה על המינוי איננה מועלית על סדר היום של הממשלה לצורך דיון בה. זאת, כשלמיטב ידיעתי, לא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות אלה".

"אי נקיטת צעדים בהקדם האפשרי לקידום מינויים, כאמור, הולכת ומעצימה את הפגיעה הקיימת כבר עתה בתפקוד ויציבות שירות המדינה", הצהיר מנדלבליט. "לפיכך, אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם שבדין לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעות החלטה למינויים אלו בהם ההליך הושלם. ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על מנת שניתן יהיה להידרש לכך".

בחתימת המכתב התריע מנדלבליט, כי יקשה עליו להגן על העיכוב במינויים, בעתירות שהוגשו לבג"ץ בנידון: "מצב דברים זה שבו לא מקודמים המינויים האמורים, מבלי שניתן למיטב ידיעתי טעם ענייני לכך, מעורר קושי משפטי משמעותי. הקושי המשפטי הולך ומתעצם לנוכח ריבוי התפקידים שאינם מאוישים דרך קבע, מהותם של תפקידים אלה, חשיבותם, ופרק הזמן שחלף מאז הקמת הממשלה. ככל שלא יחול שינוי במצב הדברים המתואר, יקום קושי רב להגן על התנהלות הממשלה בהליכים המשפטיים".

זמן קצר לאחר פרסום המכתב, הוציאה לשכתו של שר הביטחון הודעה, לפיה הוא "הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה במסגרת ועדת האיתור ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה". עוד נמסר, כי "גנץ קורא גם לשר לבטחון הפנים, אמיר אוחנה, למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. 'המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל'".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב בחריפות על חוות הדעת של מנדלבליט והודעתו של גנץ: "חוות דעת שהוזמנה בתיאום מוחלט כנראה. שוק אתרוגים", כתב בטוויטר. "לא נאפשר לשחיתות של כנופיית שלטון החוק להמשיך לבצר את עצמה. יועמ"ש נסחט שממנה את זה שיסלול את דרכו לבית המשפט העליון – לא בבית ספרנו. בכל מקרה, זה חייב להיות מאבק איתנים שלנו מולם. נשמור על הדמוקרטיה. בלי בג"ץ ובלי בצלם".

תגיות:בני גנץאביחי מנדלבליטפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה