חדשות בעולם

הרוגים ופצועים בירי סמוך לבית הכנסת הגדול בוינה

כוחות משטרה רבים הוזנקו לזירה, וניהלו חילופי אש עם היורים. חשוד אחד נעצר במעורבות בירי. שר הפנים האוסטרי העריך כי מדובר באירוע טרור, אולם בשלב זה לא ברור האם הקהילה היהודית הייתה היעד למתקפה

משטרה בווינה, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)משטרה בווינה, אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 23:26)

כלי תקשורת באוסטריה דיווחו הערב (שני) על מתקפת ירי שהתרחשה ליד בית הכנסת הגדול בווינה, הממוקם במרכז העיר. על פי דיווחים, שלא אומתו עדיין על ידי מקורות רשמיים, שבעה בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו, אחד מהם שוטר שמצבו אנוש. חלק מהנפגעים שהו בתוך מסעדה, הנמצאת סמוך לבית הכנסת.

כוחות משטרה רבים הוזנקו לזירה, וניהלו חילופי אש עם היורים – חוליה שעל פי הדיווחים מנתה שלושה אנשים. דיווח נוסף טען, כי אחד המחבלים פוצץ חגורת נפץ שעליו. התוקפים נמלטו מהמקום, ובהמשך דווח על מעצרו של חשוד אחד במעורבות בירי. חברי הקהילה היהודית בווינה קיבלו הנחיה להישאר בבתיהם. המשטרה המקומית ביקשה מהאזרחים להתרחק ממקומות ציבוריים.

בעת הירי בית הכנסת היה סגור, ולא היו בו אנשים. שליח חב"ד בווינה, יעקב בידרמן, אמר לכאן חדשות כי תפילת ערבית, שהתקיימה בבית הכנסת, הסתיימה כשעתיים לפני המתקפה. לא ידוע על נפגעים בקרב חברי הקהילה.

שר הפנים של אוסטריה, קארל נהאמר, העריך כי מדובר באירוע טרור שבוצע בידי מספר מחבלים, וכי כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחריהם. בשלב זה לא ברור האם בית הכנסת היה היעד למתקפה.

תגיות:אוסטריהוינההקהילה היהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה