חדשות בריאות

פיתוח ישראלי: זמן הפענוח של בדיקות הקורונה יתקצר ב-50%

המערכת, המפותחת במשרד הבריאות, מייעלת שלבים שונים בתהליך פענוח בדיקת ה-PCR ומקצרת אותו משמונה שעות לארבע בלבד. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר"

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הציג היום (שני) מערכת חדשה, המיועדת לקצר את זמן פענוח בדיקות הקורונה במעבדות באופן משמעותי. המערכת, המפותחת במשרד הבריאות, מוגדרת כבר כ"מבצעית", ובתוך מספר שבועות תיכנס לפעילות במעבדות ובבתי החולים.

באמצעות הפיתוח החדש, המבוסס כולו על תוצרת ישראלית, שהות הדגימות במעבדות תתקצר משמונה שעות לארבע בלבד.

הפיתוח, המתבסס גם על פעילות רובוטים, מייעל שלבים שונים בתהליך פענוח בדיקת ה-PCR. במשרד הבריאות הסבירו, כי העברת הדגימה למבחנת משנה נמשכת כיום כשעה, אולם בטיפול הרובוט הישראלי ללא צורך במבחנת משנה הפעולה תארך חמש דקות.

שלבים נוספים בפענוח שיקוצרו כוללים את נטרול הנגיף – משעה ל-40 דקות. הפקת חומצת גרעין עם קיטים מחו"ל נמשכת כשלוש שעות, ועם הפיתוח החדש תארך כשעה ורבע. הבדיקה עצמה תקוצר משעתיים לשעה, ותוכנת הצגת התוצאות תעבד את הנתונים בעשר שניות בלבד לעומת פרק הזמן הנוכחי שנמשך כחצי שעה.

"אנחנו הופכים כל אבן כדי לייעל את המערכת ולאפשר טיפול בקורונה בצורה הטובה ביותר", אמר שר הבריאות. "הטכנולוגיה הישראלית שוברת שיאים פעם אחר פעם. גם עכשיו העולם יוכל לראות את קיצור הדרך מפחית סיכונים, יותר יעיל, ולא פחות חשוב מכך – כולו מבוסס על תוצרת ישראלית. אני מודה לאגף המעבדות במשרד הבריאות ולמשרד ראש הממשלה שמסייעים בנושא".

בתוך כך, בית החולים הדסה עין כרם מסר הבוקר כי ענר אוטולנגי, הנסיין הראשון לחיסון הקורונה שפותח על ידי המכון הביולוגי, "חש הבוקר מצוין ועבר לילה ללא כל תסמינים או תופעות בשל החיסון". אוטולונגי ושגב הראל, המתנדב שקיבל את החיסון בבית החולים שיבא בתל השומר, צפויים להשתחרר היום לבתיהם.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהבדיקת קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה